دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی

منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی

گاهی اوقات ممکن است متوجه شده باشید که مواد غذایی در یخچال یخ می زند یا با یخ زدگی در فریزر مواجه شده اید، این یخ زدگی در بطری های آب، سبزیجات و میوه ها به وضوح قابل مشاهده است. مقدار مواد غذایی قرار داده شده در یخچال فریزر باید به اندازه ظرفیت آن باشد. اگر ظرفیت یخچال شما زیاد است و مقدار کمی غذا در آن قرار می گیرد و دمای محیط خیلی پایین است، ممکن است باعث منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی شود. بنابراین با افزودن کمی مواد غذایی بیشتر می توان مشکل شما را حل کرد. منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی می تواند به دلایل متعددی باشد که آن‌ها را بررسی خواهیم نمود.

عوامل منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی

در ادامه به بررسی تمام عوامل تاثیر گذار در یخ زدگی مواد غذایی در داخل یخچال می‌پردازیم.

تنظیم نبودن دمای یخچال و یخ زدگی مواد غذایی

یکی از دلایل یخ زدن مواد غذایی روی برف، تنظیم نامناسب دمای یخچال است. اگر یخچال شما هوشمند است، به صفحه نمایش دیجیتال نگاه کنید تا مطمئن شوید که دمای یخچال شما طبیعی است. این دمای معمولی 3 تا 6 درجه سانتیگراد در کنار یخچال است. اگر یخچال قدیمی دارید، به دنبال تنظیم دمایی باشید که معمولاً در داخل یخچال قرار دارد و دما را در حالت عادی نگه می دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله آموزش تنظیم دمای یخچال ال جی را مطالعه کنید.

منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی

قرار گرفتن نادرست مواد غذایی و منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی

یکی دیگر از دلایل منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی این است که مواد غذایی داخل یخچال خیلی مرتب نیستند! برای اینکه یخچال در یخچال ثابت بماند، اگر یخچال پر است و مقداری مواد غذایی یکی از یخچال، ظروف و وسایلی را که اجازه گردش هوا را می دهند مسدود می کند، باید هوای سرد در یخچال گردش کند. . تهویه (دریچه دمپر مسدود شده)، بیشتر در معرض هوای سرد قرار می گیرند و در نتیجه یخ می زنند.
اگر دریچه را با ظروف بزرگ بپوشانید، مواد یخ خواهند زد. با این کار جریان هوا را مسدود کرده و از پخش شدن یکنواخت سرما در یخچال جلوگیری می کنید. در نتیجه موتور با تلاش و توان بیشتری کار می کند و حتی گاهی اوقات باعث یخ زدن خودکار یخچال می شود که این خود یک مشکل جدی و پرهزینه است.

خرابی لاستیک دور درب یخچال و یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال

یکی از دلایل منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی شما، لاستیک آسیب دیده درب یخچال است. اگر لاستیک خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد، درب یخچال به درستی بسته نمی‌شود و سپس موتور باید برای خنک کردن دما بیشتر کار کند. برخی از قسمت‌های یخچال سردتر از قسمت‌های دیگر هستند، بنابراین غذای شما می‌تواند یخ بزند. د راین صورت حتما اقدام به تعویض نوار درب یخچال ال جی نمایید.

خرابی ترموستات یخچال و منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی

ترموستات یخچال ال جی وظیفه کنترل دما را بر عهده دارد. به همین دلیل، خرابی ترموستات کنترل دما نیز ممکن است دلیل یخ زدن مواد غذایی در داخل یخچال باشد. در این صورت ترموستات یخچال را از پایین ترین حالت ممکن به بالاترین حالت ممکن برگردانید، اگر صدای کلیک شنیدید احتمالا ترموستات شما سالم است. اما برای بررسی سلامت آن بهتر است از مولتی متر استفاده کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به آموزش تعمیر ترموستات یخچال ال جی مراجعه کنید.

خرابی ترموستات یخچال و یخ زدگی مواد غذایی

ترموستات مانند مایع عمل می کند و وظیفه کنترل دمای هوا را بر عهده دارد. سپس خوانش دما را به کنترل پنل ارسال می کند تا دستورات کمپرسور و فن یخچال ال جی را بر اساس آن ارسال کند.
برد کنترل مقادیر ولتاژ فن کمپرسور و اواپراتور را بر اساس دمای خوانده شده توسط ترمیستور تعیین می کند.
اگر دماسنج معیوب باشد، کمپرسور و فن اواپراتور بیش از حد کار می کنند و در نتیجه یخچال خیلی سرد می شود و مواد غذایی داخل یخچال یخ می زند. در این صورت فن و کمرسور نیز دچار مشکل می‌شوند و برای تعمیر کمپرسور و تعمیر فن یخچال ال جی باید اقدام کنید.

خرابی برد باعث سرد شدن داخل یخچال می شود

خرابی برد الکترونیکی یخچال یکی دیگر از دلایل منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جیاست.
در صورت بروز مشکل در پنل یخچال، ممکن است پنل نتواند دستورات لازم برای ارسال فرمان خاموش شدن کمپرسور صادر کند، بنابراین با مشکل یخ زدگی مواد داخلی مواجه خواهید شد.

عوامل یخ زدگی مواد غذایی در یخچال ش

قرار دادن مواد غذایی در مقابل فن داخلی یخچال

در بسیاری از یخچال معمولاً یک شیر یا شیر فنی از قسمت فریزر در داخل قسمت یخچال تعبیه می شود که هوای سرد را از آن قسمت به داخل قسمت یخچال هدایت می کند.
بنابراین توصیه می شود تا حد امکان از قرار دادن مواد غذایی آسیب رسان حرارتی در مقابل این فن ها خودداری شود. دریچه های ورودی هوا توسط یک سیستم کنترل دمپر، کنترل می شود که میزان هوای سرد ورودی به لوله را کنترل می کند.
بنابراین ممکن است علت سرمای بیش از حد داخل یخچال و علت یخ زدگی یخچال مربوط به خرابی دمپر هوا باشد.

کثیف بودن کویل های کندانسور و منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی

گاهی اوقات کثیفی و تجمع جرم روی کویل های کندانسور باعث می شود خنک کننده یخچال سخت تر کار کند و انرژی بیشتری برای رسیدن به دمای مورد انتظار مصرف کند. این فرآیند می تواند باعث یخ زدن مواد غذایی در یخچال شود.

مشکلات دمپر یخچال و منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی

اگر یخچال داشته باشید، ممکن است با دمپر آشنا باشید. دمپر میزان هوای خنک شده که از فریزر به یخچال وارد می شود را تنظیم می کند. در صورت خرابی دمپر، هوای اضافی به داخل محفظه یخچال وارد می شود و باعث کاهش تدریجی دما می شود. اگر به خرابی دمپر مشکوک هستید، باید از یک متخصص تعمیرات لوازم خانگی باتجربه کمک بگیرید. در صورت نیاز حتما اقدام به تعمیر دمپر یخچال ال جی خود کنید.

دلیل علت یخ زدن میوه ها در یخچال

منجمد شدنن میوه ها و سبزیجات در یخچال ال جی می تواند شامل همه چیزهایی باشد که در بالا به آن اشاره کردیم، باشد. به عنوان مثال، نوار لاستیکی درب آسیب دیده است، محصولات به درستی چیده نشده اند و تنظیم دما پایین می آید، اما به طور کلی، طبق قوانین فیزیک، جریان هوای سرد به سمت قفسه های پایینی حرکت می کند. از یخچال شما و در نتیجه احتمال یخ زدن موادی مانند میوه در ته قفسه غذا و در یخچال بیشتر است.

یخ زدن میوه در داخل یخچال

دلایل یخ زدگی در یخچال های قدیمی

در مورد دلیل سرد بودن اقلام موجود در یخچال قدیمی، دلایلی که در بالا ذکر کردیم معتبر است زیرا نحوه عملکرد یخچال به طور کلی یکسان است. اگرچه در برخی موارد متفاوت است. اما فقط در یخچال های قدیمی به دلیل نداشتن سیستم یخ زدایی خودکار می توان یخ در یخچال و همچنین سردی غذا را مشاهده کرد و مهم است که قبل از انجام هرگونه تعمیر این یخ را جدا کنید.

دلایل منجمد شدن موادغذایی در یخچال بدون برفک

همانطور که در بالا ذکر شد، یخچال های هوشمند جدید مجهز به سیستم یخ زدایی هوشمند هستند که توسط یخ زدا و ترموستات یخچال کنترل می شود، بنابراین حتی اگر مواد غذایی داخل یخچال یخ زده باشند، یخ زدگی در سطح یخچال ایجاد می شود می تواند مشکل را حل کند. مشکل این است که شما باید از همان رویکردی که در زیر توضیح داده شده است پیروی کنید.

نتیجه گیری از منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی

در این مقاله سعی کردیم تمام عوامل تاثیر گذار در منجمد شدن موادغذایی داخل یخچال ال جی را با هم بررسی کنیم. اگر با مطالعه این مقاله نتوانستید مشکل ویش آمده را برطرف کنید حتما با همکاران ما در lg-refrigerator.ir تماس گرفته و یا درخواست تعمیر یخچال ال جی را در سایت ثبت کنید همکاران ما بالافاصله با شما تماس گرفته و در اسرع وقت در محل حاضر می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *