دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال

مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال

مرغ یک گوشت اصلی در بسیاری از خانواده ها است. با این حال، این منبع پروتئین سالم و خوشمزه خطر آلودگی باکتریایی را به همراه دارد. به همین دلیل است که تهیه، نگهداری و طبخ مناسب آن اهمیت دارد. در غیر این صورت، ممکن است به منبع بیماری های ناشی از غذا تبدیل شود. نگهداری مرغ در یخچال آسان است، اما بسیاری از مردم در مورد مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال سردرگم هستند. این مقاله شما را با مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال آشنا می‌کند. در مقاله مدت نگهداری مواد غذایی در یخچال نیز به نکات مهم و کاربردی برای نگهداری انواع مواد غذایی در یخچال پرداخته‌ایم.

مدت زمان نگهداری مرغ خام در یخچال چقدر است

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، مرغ خام را می توان حدود 1-2 روز در یخچال نگهداری کرد. همین امر در مورد بوقلمون خام و سایر طیور نیز صدق می کند. در ضمن مرغ پخته شده را می توان حدود 3-4 روز در یخچال نگهداری کرد.
نگهداری مرغ در یخچال رشد باکتری ها را کاهش می دهد زیرا باکتری ها در دمای کمتر از 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) کندتر رشد می کنند.
علاوه بر این، مرغ خام را باید در یک ظرف دربسته نگهداری کرد تا از ورود آب مرغ به داخل غذا و آلودگی آن جلوگیری شود. اگر می خواهید مرغ را بیش از چند روز نگهداری کنید، بهتر است آن را در فریزر نگهداری کنید.مرغ پخته شده را باید در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

حتما به مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال توجه داشته باشید. تکه‌های مرغ خام را می توان تا 9 ماه در یخچال نگهداری کرد، در حالی که مرغ کامل را می توان تا یک سال منجمد کرد. می توانید مرغ پخته شده را به مدت 2 تا 6 ماه در یخچال نگهداری کنید.

نگهداری مرغ در یخچال
مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال

چگونه بفهمیم مرغ فاسد شده است

اگر مرغ را بیش از چند روز در یخچال بگذارید، احتمال خراب شدن آن وجود دارد. راه های مختلفی برای تشخیص خراب شدن مرغ یخچالی شما وجود دارد.

  • مرغ تاریخ مصرف گذشته: بهتر است مرغ و مرغ خام قبل از تاریخ انقضا مصرف شود. در غیر این صورت ممکن است آسیب دیده باشد.
  • تغییر رنگ مرغ: مرغ خام با شروع از خاکستری تا سبز تیره فاسد می شود. لکه های خاکستری تا سبز نشان دهنده رشد باکتری ها هستند.
  • بوی مرغ: مرغ خام و نیم پز بویی ترش مانند آمونیاک تولید می کند. با این حال، اگر مرغ با سس، گیاهان یا ادویه ها طعم دار شود، تشخیص این بو دشوار است.
  • به بافت مرغ توجه کنید: مرغ با بافت ضعیف خراب می شود. شستن مرغ باکتری ها را از بین نمی برد. در عوض، این می تواند باکتری ها را از طیور به سایر غذاها، ظروف و سطوح منتقل کند و در نتیجه باعث آلودگی شود.
  • به مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال توجه داشته باشید. اگر فکر می کنید مرغ در یخچال شما خراب شده است، آن را دور بیندازید.

مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال

خطر خوردن گوشت مرغ فاسد چیست

خوردن مرغ فاسد می تواند باعث بیماری های ناشی از غذا شود که به عنوان مسمومیت غذایی نیز شناخته می شود. مرغ در معرض خطر بالای مسمومیت غذایی است زیرا می تواند به باکتری هایی مانند کمپیلوباکتر، سالمونلا و غیره آلوده شود. به طور معمول، اگر مرغ تازه را به درستی بپزید، باکتری ها از بین می روند. با این حال، باید از پختن و خوردن مرغ فاسد خودداری کنید.
اگرچه گرم کردن مجدد یا پختن می تواند باکتری های سطحی را از بین ببرد، اما برخی از سموم تولید شده توسط باکتری ها را که در صورت مصرف می تواند باعث مسمومیت غذایی شود، از بین نمی برد. مسمومیت غذایی می تواند باعث علائم ناخوشایند و گاهی خطرناک شود، از جمله تب بالا (بالای 101.5 درجه فارنهایت یا 38.6 درجه سانتیگراد)، لرز، حالت تهوع.

نگهداری مرغ خام در یخچال

مدت نگهداری مرغ پخته در یخچال چقدر است

خرید مرغ سوخاری می تواند راه حلی عالی برای مواقعی باشد که وقت پختن ندارید. اما بین زمانی که مرغ آماده می شود و زمانی که آن را در دهان می گذارید، اتفاقات زیادی می تواند بیفتد.
سرد کردن نامناسب غذای پخته شده یکی از علل شایع مسمومیت غذایی است. وقتی دمای داخلی مواد غذایی پخته به زیر ۶۰ درجه سانتیگراد می رسد شرایط برای رشد باکتری هایی مانند ای. کولای و سالمونلا در آن ها فراهم می شود. اما از کجا بفهمیم مرغ بریان مان وارد «منطقه خطر» یعنی دمای بین ۶۰ تا ۴ درجه سانتیگراد شده و در آن باکتری رشد کرده است؟ در این حالت ، مرغ حالتی لزج یا بوی بدی پیدا می کند.
مرغ پخته شده از جمله مرغ سوخاری به مدت 3 یا 4 روز در یخچال نگهداری می شود. البته دمای یخچال شما باید 4 درجه سانتیگراد یا کمتر باشد تا در منطقه خطر قرار نگیرید. حتما اطلاعات لازم در مورد تنظیم دمای یخچال را به دست بیاورید.
اقدامات احتیاطی دیگری وجود دارد که می توانید برای اطمینان از ماندگاری مرغ پخته شده تا حد امکان انجام دهید. با انتخاب مرغ در رستوران شروع می شود.
هر چه مرغ گرمتر باشد بهتر است زیرا می دانید که در دمای مناسب است.
اگر مرغ گرفتید و نمی خواهید فورا آن را بخورید، هر چه زودتر به خانه بروید. پس از رسیدن به خانه، ظرف 2 ساعت غذا بخورید یا در یخچال بگذارید. اگر در یخچال نگهداری می کنید، بیرون آوردن گوشت از استخوان می تواند به خنک شدن سریع مرغ کمک کند.
اما اگر تا 3 یا 4 روز آینده نتوانید مرغ بخورید چه؟ یخ زدگی. با این کار 2 تا 6 ماه فرصت بیشتری برای تغذیه جوجه ها خواهید داشت. وقتی می خواهید مرغ بخورید باید آن را کاملاً گرم کنید تا دمای داخلی آن به 74 درجه سانتیگراد برسد.

مدت زمان نگهداری مرغ پخته در یخچال
مدت نگهداری مرغ پخته در یخچال

ظرف مناسب برای نگهداری مرغ در یخچال

مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال و فریزر امری مهم و حساس محسوب می‌شود. بهتر است مرغ خام را در ظرف دربسته نگهداری کنید تا از نشت آب و آلودگی سایر غذاها جلوگیری شود. مرغ پخته شده را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. اگر نیاز به نگهداری مرغ برای بیش از چند روز دارید، بهتر است آن را در فریزر خود نگهداری کنید، تکه های مرغ خام را می توان تا 9 ماه در فریزر نگهداری کرد، در حالی که یک مرغ کامل را می توان به مدت 1 سال نگهداری کرد.

ماندگاری مرغ در یخچال

حرف آخر در مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال

ما در مقاله مدت زمان نگهداری مرغ در یخچال سعی نمودیم تمام نکات لازم در زمینه نحوه نگهداری مرغ خام و پخته شده را بیان کنیم. در صورتی که در این زمینه با سوالی مواجه شدید می‌توانید با همکاران ما از طریق شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. همکاران ما به صورت 24 ساعته آماده ازائه انواع خدمات در ارتباط با نحوه نگهداری یخچال و تعمیرات آن هستند. علاوه بر این شما می‌ت.انید در صورت مشاهده خرابی در یخچال خود مخصوصا یخچال ال جی با نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی تماس بگیرید. همکاران ما سریعا در محل حاضر شده و سرویس لازم را به شما ارائه می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *