دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

عیب یابی یخچال ال جی

عیب یابی یخچال ال جی

آیا تا کنون یخچال شما دچار مشکلی شده است؟  یک سره کار می‌کند؟ خنک نمی‌کند؟ صدا می‌دهد؟ از همه مهمتر آیا یخچال شما خاموش شده و روشن نمی‌شود؟ احتمالا یکی از چنین مشکلاتی شما را به این صفحه کشانده است. یخچال یکی از لوازم ضروری خانه می‌باشد و خراب شدن آن نگرانی‌های زیادی را به دنبال دارد. عیب یابی و تعمیر یخچال ال جی یکی از اقدامات ضروری و مهم در صورت مشاهده هر گونه نقص و ایراددر یخچال است. ما در این مقاله شما را با انواع مشکلات رایج و متداول در یخچال‌ها مخصوصا یخچال ال جی آشنا می‌نماییم تا روش عیب یابی یخچال ال جی رابیاموزید و در مواقع ضروری استفاده کنید.
احتمال خرابی یخچال برای هر مصرف کننده‌ای وجود دارد و دور از انتظار نمی‌باشد. اما بسیار مهم است که شما چگونه برای رفع مشکلعمل نمایید. در ابتدا باید مشکل عیب یابی شود. عیب یابی یخچال ال جی همیشه به تعمیر یا تعویض یک قطعه ختم نخواهد شد. گاهی مشکل آنقدر ساده است که خود شما نیز به راحتی قادر به رفع آن خواهید بود.

شایع ترین خرابی های  ال جی

عیب یابی یخچال ال جی به دلیل تکنولوژی که در ساخت آن به کار رفته است، پیچیده‌تر می‌باشد. بنابراین با دقت به مطالعه تمام موارد ذکر شده در رفع عیب بپردازید تا با دانش و آگاهی و بدون پرداخته هزینه به تعمیر یخچال فریزر خود بپردازید. در این مقاله به مشکلات شایع اشاره کرده و هریک از آن‌ها و روش‌های تعمیر آن را به طور جداگانه در مقاله‌هایی دیگر توضیح داده‌ایم. برخی از مشکلات به وجود آماده در یخچال بسیار ساده است و با ریست کردن یخچال ال جی مشکل بر طرف خواهد شد.
مشکلات شایع و رایج عبارتند از:

چرا یخچال برفک می‌زند

دیدن برفک و یخ در یخچال‌های امروزی خبر از وجود یک ایراد دارد. این مشکل می‌تواند مربوط به خرابی قطعه‌ای داخلی در یخچال باشد. اما مانند هر ایرادی؛ گاهی به دلیل رعایت نکردن یک نکته ساده نیز قابل اتفاق است. علت برفک زدن در یخچال ال جی را می‌توان به طور خلاصه این گونه بیان کرد:
ترموستات با فرستادن دستور خاموش و روشن به کمپرسور دمای یخچال را تنظیم می‌کند. در صورت خرابی آن و خاموش نشدن کمپرسور، شما شاهد برفک و یخ خواهید بود.
جانمایی نادرست یخچال در محیطی مرطوب دلیل ساده این مشکل است. برفک به علت مخلوط شدن هوای گرم و مرطوب با جریان هوای خنک داخل یخچال ایجاد می‌شود. پس هر علتی که باعث شود هوای گرم به داخل یخچال وارد شود، یا یخچال در مکانی گرم و مرطوب قرار گیرد؛ دیدن برفک دور از انتظار نیست.
لاستیک دور درب؛ در صورت خرابی آن، درب به درستی بسته نشده و هوای بیرون به داخل یخچال راه پیدا می کند و سبب تولید برفک می شود.
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بررسی علت برفک زدن و یخ زدن لوله های پشت یخچال ال جی را مطالعه کنید.

علت بوی بد یخچال

واضح است که علت اصلی بوی بد در یخچال معمولا ناشی از عدم رعایت نکات نگهداری مواد غذایی داخل آن می باشد.
1. مواد غذایی باید به صورت بسته بندی شده در ظروف درب دار یا نایلون فریزر با رعایت ظرفیت دستگاه قرار داده شود.
2. دستگاه طور مرتب تمیز کنید و از فاسد شدن مواد غذایی و ماندن غذاهای فاسد در آن جلوگیری کنید.
نکته: گاهی ممکن است متوجه بوی بد از پشت یخچال شوید؛ در این زمان سینی تخلیه آب و دستگاه را به خوبی تمیز کنید. حتما مقاله نحوه رفع بوی بد یخچال ال جی را مطالعه کنید تا با راه‌های برطرف کردن این مشکل آشنا شوید.

عیب یابی یخچال LG

چرا یخچال که خنک نمی کند

برای عیب یابی یخچال که خنک نمی‌کند به بررسی موارد زیر بپردازید:
• ترموستات
• شارژو گاز
• کمپرسور
• لاستیک درب
• خرابی فن
توجه نمایید که اگر یخچال شما خنک نمیکند، نحوه عیب یابی آن بسته به مدل دستگاه میباشد.مدل‌های مختلف شامل الکترونیکی؛ مکانیکی، نیمه الکترونیکی هستند. در مقاله 13 دلیل سرد نکردن یخچال ال جی به تمام این موارد پرداخته شده‌است.
چرا درب یخچال بسته نمی شود
بسته نشدن درب یخچال عواقب خوبی ندارد. با پشت گوش انداختن آن به زودی شاهد تاثیرات بد آنخواهید بود. تاثیرات باز ماندن درب شامل:
1. فاسد شدن زود هنگام مواد غذایی.
2. کمپرسور یا موتور که متحمل فشار بیشتری برای خنک سازی است.
3. برفک یا یخ زدگی داخل یخچال به دلیل ورود هوای گرم و مرطوب.
4. یکسره کار کردن جهت تلاش بیشتر و جبران هوای گرمی که مدام وارد می شود.
5. مصرف بالا برق ناشی از کارکرد چند برابری.
همانطور که می‌بینید با توجه به مشکلاتی که به علت درست بسته نشدن درب دستگاه به وجود می‌آید، این مشکل جدی بوده و بعد از چند بررسی ساده توسط خودتان؛ در صورت نیاز حتما برای رفع مشکل از تعمیرکار مجرب کمک بخواهید.

چرا برد یخچال کار نمی کند

نقص و خرابی برد یخچال می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. ما در مقاله راهنمای تعمیر برد یخچال ال جی به تمام زوایای موجود در علت ایجاد مشکل و نحوه برطرف کردن آن پرداخته‌ایم.

چرا آب از یخچال نشت می‌کند

دلایل نشت آب از یخچال شامل موارد زیر می باشد:
• مشکل در شیر ورودی آب و شلنگ آن
• مشکل در شلنگ ها و اتصالات فیلتر، آبریز یا یخساز
• انسداد ناودانی (سوراخ فاضلاب یخچال)
• پارگی، پوسیدگی یا سوراخ شدن شلنگ تخلیه
• سوراخ شدن سینی تخلیه

عیب یابی نشتی آب از یخچال ال جی

عیب یابی یخچال ال جی که صدا میدهد

برای عیب یابی یخچال فریزر که صدا میدهد، به بررسی قطعات و موارد زیر بپردازید:
1. فن را بررسی نمایید تا خراب نباشد یا پروانه آن مشکلی نداشته باشد.
2. لرزه گیرهای کمپرسور را بررسی نمایید تا از حالت اصلی خود خارج نشده باشند.
3. بررسی نمایید تا موتور شاتون نزده باشد.
4. امکان دارد اتصالات موتور به شاسی شل شده باشد.
5. امکان دارد دستگاه تراز نباشد.

در مقاله علت  صدا دان یخچال ال جی  به بررسی دقیق این مشکل پرداخته شده است.

برفک در یخچال ال جی

ایجاد برفک در یخچال ال جی مشکلی است که ممکن است هر کاربر یخچال با آن روبرو می‌شود. روش‌های بسیار متنوعی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله روش‌های موثر آب کردن برفک یخچال ال جی را مطالعه کنید.

چرا خچال فریزر که اتومات نمیکند

برای عیب یابی یخچال فریزر که اتومات نمی‌کند به بررسی موارد زیر بپردازید:
• اگر دستگاه شما یخچال تک است، به بررسی سنسور یا ترموستات، لاستیک دور درب و گاز پردازید.
• اگر دستگاه شما یخچال فریزر است، به بررسی سنسور، برد الکترونیکی، لاستیک دور درب و گاز بپردازید.
موارد زیر توسط تکنسین بررسی میشود:
• میتواند لوله بلو از جای خود خارج شده باشد.
• ترموستات تنظیم نیست.
• سیستم دیفراست دائم درمدار است.
• لاستیک دور درب خراب است.
• یخچال شارژ گاز نیاز دارد.
• فن یخچال خراب است.
• مقدار برفک در اواپراتور بسیار زیاد است.
• یا هر چیز دیگری که باعث سرما آوردن میشود.
ما در مقاله دلیل اتومات نکردن یخچال به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم.

کم و زیاد شدن گاز یخچال ال جی

کم و زیاد شدن گاز یخچال ال جی یکی از مشکلات رایجی است که در طول عمر یخچال با ان مواجه خواهید شد. ای مشکل عواقب بسیاری دارد و اگر به موقع بررسی و برطرف نشود باعث ایجاد مشکلات دیگر نیز خواهد شد. ما در مقاله بررسی مشکل کم و زیاد شدن گاز یخچال ال جی به این موارد به طور کامل پرداخته‌ایم.

عیب یابی یخچال ال جی و مشکل نوار دور درب یخچال

از بین رفتن نوار دور درب یخچال یکی از مشکلات رایج در تمام یخچال‌ها محسوب می‌شود. برطرف نمودن این مشکل روندی آسان دارد. ما در مقاله نحوه تعمیر نوار درب یخچال ال جی به طور کامل به دلایل ایجاد این مشکل و نحوه تعویض نوار پرداخته‌ایم.

ایرادات رایج یخچال ال جی

مشکل موتور یخچال ال جی

مشکلات موجود در موتور یخچال بسیار شاع است. در مقاله تعمیر موتور یخچال ال جی به بررسی موارد زیر میپردازیم. توصیه می کنیم به منظور اطلاعات بیشتر حتما این مقاله را مطالعه کنید.
آیا موتور یخچال شما مدت زیادی کار میکند،سرما مناسب نیست ولی گاز یخچال کامل میباشد ؟
• اگر موتور یخچال شما مدت زیادی کار میکند،سرما مناسب نیست ولی گاز یخچال کامل میباشد، بدانید که موتور کمپرس لازم را ندارد و باید تعویض شود

آیا موتور یخچال شما کار نمیکند و سرما ندارید و بعد از چند لحظه موتور یخچال صدای چیک چیک میدهد؟
در این حالت ممکن است:
• رله استارت معیوب باشد.
• موتور یخچال خراب باشد.
• کمپرسور یا سیکل گردش گاز دارای اشکال است.
یا موتور یخچال خوب کار میکند، سرما مناسب است ولی لامپ روشنایی روشن نمیشود ؟
در این حال نیز ممکن است:
• لامپ سوخته است.
• کنتاکتهای اتصال سر پیچ به لامپ خوب اتصال نمیکنند.
• شستی معکوس لامپ معیوب است.
• سیم کشی روشنایی اشتباه است.
یا موتور یخچال شما کم کار میکند و سرمای یخچال کم شده است.

در بسیاری موارد با تعویض روغن موتور یخچال ال جی می‌توان از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری نمود.

برق داشتن بدنه یخچال LG

برق داشتن بدنه یخچال الجی یکی از مشکلات بسیار متداول در یخچال‌ها است. این مشکل باید عیب یابی و برطف شود. دلایل متعددی برای ایم ایراد وجود دارد که ما 7 دلیل اصلی آن را در مقاله بررسی علل برق داشتن بدنه یخچال ال جی بررسی کرده ایم.

عیب یابی تنظیم دما در یخچال ال جی

عدم تنظیم درست دما در یخچال ال جی و همچینین به هم خوردگی دما در یخچال می‌تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند. مشکل تنظیم دما از ایرادات رایجی است که در مقاله راهنمای تنظیم دمای یخچال ال جی  به ان پرداخته‌ایم.

مشکلات شایع یخچال الجی

علت روشن نشدن یخچال ال جی

خاموش شدن یخچال ال جی و روشن نشدن آن نگرانی زیادی را برایتان به وجود می آورد. اما قبل از راه دادن حجم زیادی از اضطراب و نگرانی به خود اولین قدم برای یافتن دلیل چنین مشکلی؛ چک کردن جریان برق است. شما می توانید با یک وسیله ی برقی دیگر پریز مربوطه را تست کنید و هم چنین از سالم بودن دوشاخه و (در صورت استفاده) محافظ برق اطمینان حاصل کنید. اگر جریان برق به درستی وارد دستگاه می شود، اما دستگاه روشن نمی شود، بهتر است مشکل را با یک فرد متخصص و مجرب در جریان بگذارید. از جمله دلایل این مشکل:
o خرابی رله استارت، خازن و اورلود
o خرابی سنسور یخچال
o خرابی ترموستات
o خرابی سیم کشی
o خرابی کمپرسور یا همان موتور
o خرابی برد کنترل
o خرابی تایمر دیفراست

بسته نشدن درب یخچال ال جی

یکی از مشکلات رایج در همه یخچال‌ها بسته نشدن درب یخچال است. این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. مانند تراز نبودن یخچال و یا مشکل در لولای یخچال. توصیه می‌کنیم برای کسب ازلاعات بیشتر مقاله دلایل بسته نشدن درب یخچال ال جی را مطالعه کنید.

خرابی سنسور یخچال ال جی

خرابی سنسور در یخچال ال جی دلایل مختلفی دارد که ما در مقاله آموزش تعویض سنسور یخچال ال جی علاوه بر نعرفی این خدلایل به بررسی انواع خطاها و نحوه تعویض سنسور و تست ان پرداخته‌ایم

عرق کردن داخل یخچال ال جی

یکی از مشکلاتی که ممکن است باعث آسیب زدن به قطعات یخچال شود، عرق کردن داخل یخچال است. عرق کردن یکی از مشکلات رایجی است که ما در مقاله دلایل عرق کردن یخچال به طور مفصل به بررسی علل و راهکار های آن پرداخته‌ایم.

عرق کردن یخچال ال جی

داغ شدن بیش از حد موتور یخچال ال جی

داغ شدن بیش از حد موتور یخچال یکی از مشکلات رایج در انواع یخچال‌ها محسوب می‌شود. وجود این مشکل و نادیده گرفتن آن ممکن است خیارات بسیاری را به همراه داشته باشد. در صورت مشاهده این مشکل ان را جدی گرفته و از تکنسین‌های مجرب کمک بگیرید. ما مقاله علت داغ شدن موتور یخچال ال جی اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

روشن خاموش شدن سریع یخچال

روشن خاموش شدن سریع یخچال یکی از مشکلات رایج در اغلب یخچال‌ها است. بروز به مشکل دبلیل مختلفی دارد. سه دلیل عمده آن عبارتند از :

  • خرابی کمپرسور
  • خرابی واحد کنترل
  • شروع خرابی رله

در صورت مشاهده این مشکل حتما از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید. در مقاله روشن خاموش شدن سریع یخچال به طور کامل به بررسی این مشکل پرداخته‌ایم.

خرابی فن از مشکلات متداول در یخچال ال جی

در طول استفاده از یخچال ال جی مشاهده شده است که فن دچار ایراد می‌شود و نیازمند تعمیر و یا تعویض است. در این حالت بعد از عیب یابی می‌توان به راحتی و با استفاده از مطالبی که در مقاله آموزش تعویض و تعمیر فن یخچال ال جی آمده است، اقدام به برطرف نمودن مشکل کنید.

داغ شدن دیواره ها و بدنه یخچال ال جی

یکی از مشکلات متداول در یخچال‌ها داغ شدن بیش از حد دیواره‌ها و بدنه یخچال است. این مشکل به عوامل زیادی بستگی دارد مانند مشکل در فن یخچال ال جی و یا فاصله از دیواراه ها. برخی به راحتی قابل حل است و برخی دیگر نیتز به کار کارشناسی دارد. نوصیه می‌کنید حتما مقاله علل داغ شدن بدنه یخچال ال جی را مطالعه کنید.

عیب یابی سرد شدن بیش از حد یخچال LG

سرمای زیاد در یخچال ال جی یکی از مشکلات رایج در انواع مدل‌های یخچال الجی است. ای مشکل می‌تواند دلایل متعددی مانند مشکل برد و یا سنسور دما داشته باشد. ما در مقاله علت سرمای زیاد یخچال ال جی به بررسی تمام عوامل و نحوه برطرف کردن این مشکل پرداخته‌ایم.

سخن آخر در عیب یابی یخچال الجی

تمامی یخچال‌ها در طول عمر خود دچار مشکلات بسیاری می‌شوند. در صورت مشاهده مشکل اگر قادر به عیب‌یابی یخچال ال جی و برطرف نمودن مشکل آن بودید حتما بلافاصله آن را برطرف نماییدو یا از افرااد و مجموعه‌های مجاز برای تعمیر یخچال ال جی کمک بگیرید، تا از وقوع مشکلات بعدی جلوگیری نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *