دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

علت نشت آب از یخچال

علت نشت آب از زیر یخچال چیست؟ چرا آب از پشت یخچال خارج می شود؟ علت ریختن آب از موتور یخچال چیست؟ در این مقاله علت نشت آب از یخچال را بررسی کرده و به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم و امیدواریم با مطالعه آن بتوانید خود بتوانید مشکل نشت آب از یخچال را برطرف نمایید. اما در صورت عدم موفقیت در برطرف کردن مشکل یا مواجه با مشکلات دیگر می‌توانید با تکنسین‌های ما در نمایندگی تعمیر یخچال ال جی تماس گرفته و از مشاوره‌های آن‌ها استفاده کنید و یا در صورت نیاز متخصصین ما در محل حاضر شده و خدمات با کیفیتی را در ارتباط با تعمیر یخچال به شما ارائه خواهند داد.

دلایل آب دادن و نشت آب از زیر یخچال

چرا آب از زیر یخچال نشت می کند؟ در ادامه به بررسی نشت آب از زیر یخچال می‌پردازیم.
اگر قسمت تخلیه یخچال مسدود شده باشد با مشکل جمع شدن آب در قسمت پایین یخچال مواجه خواهید شد. در صورت مسدود شدن تخلیه، پس از عملیات حذف، هیچ راهی برای خارج شدن قالب آب وجود ندارد. در نتیجه آب به ته یخچال سرازیر می شوند.
وقتی بدنه یخچال عرق می کند؛ این عرق در اثر نیروی جاذبه به ته یخچال سرازیر می شود و در نتیجه با نشت آب مواجه می شویم.
یکی دیگر از دلایل جمع شدن آب روی زمین مربوط به ریختن مایع به داخل یخچال است. توجه داشته باشید که یخچال های تک فراست دارای المنت هستند و در صورت آسیب دیدن المنت، آب نشت می کند.
از طرفی دیگر،دقت داشته باشید که به دلیل نشت آب از پشت یخچال ممکن است احساس کنید آب در زیر یا جلوی یخچال جمع شده است. در بررسی عوامل نشت آب از یخچال باید موارد متعددی را در نظر داشت.

علت نشتی آب از یخچال

علت نشتی آب از موتور یخچال چیست

چرا آب به داخل موتور یخچال می ریزد؟ علت پر شدن مخزن آب کمپرسور یخچال چیست؟
یخچال وظیفه خنک کردن غذا را بر عهده دارد. یخ در طی این فرآیند خنک‌سازی تشکیل می‌شود و در مدل‌های الکترونیکی، قسمت‌های یخ‌زدایی وظیفه حذف یخ را بر عهده دارند. یخ ذوب شده از لوله فاضلاب خارج شده و روی کاسه موتور یخچال می ریزد و در نهایت از طریق عملکرد کمپرسور و حرارت ایجاد شده، آب به داخل کاسه موتور می ریزد و آب را نمی بینید. روی کاسه اما گاهی اوقات به دلیل نقص در سیستم یخ زدایی، اغلب متراکم شدن اتفاق می افتد و آب در موتور بیش از حد معمول پر می شود و دمای کمپرسور نمی تواند آب داخل لیوان را روی موتور جاری کند و آب نشت می کند. از این رو حتما مطمئن شوید که سوراخی در شیلنگ کاسه یا کاسه پوسیده در کمپرسور وجود ندارد.

علت نشت آب از پشت یخچال

دلیل نشت آب از پشت یخچال به شرح زیر است.
هنگامی که خنک شدن کامل شد، آب حاصل از یخ زدگی از طریق لوله تخلیه به کاسه ای در بالای کمپرسور یخچال می ریزد. موتور در پشت یخچالنصب شده است. برای این منظور داخل موتور یخچال کاسه ای تعبیه شده که باعث تجمع آب در آن قسمت می شود. در نهایت در اثر گرمای کمپرسور، آب داخل ظرف به بخار تبدیل می شود. اگر این شیلنگ سوراخ داشته باشد، آب به پشت یخچال نشت می کند. علاوه براین، کاسه قرار داده شده بر روی کمپرسور به دلیل پوسیدگی و سایش ممکن است سوراخ شود که به جریان آب منتهی می شود.
اگر کمپرسور نیمه سوخته یا آسیب دیده باشد، گرمای لازم برای تبخیر آب داخل کاسه را ندارد. آب داخل کاسه از طریق موتور یخچال سرریز شده و به پشت دستگاه می‌ریزد.
علاوه بر این، با یخ زدایی مکرر (مشکلات فنی)، عملیات یخ زدایی تکرار می شود و آب داخل کاسه روی کمپرسور افزایش می یابد و در نهایت منجر به سرریز و سرریز شدن به پشت یخچال می شود.
تزریق بیش از حد گاز مبرد می تواند منجر به یخ زدن لوله های گاز برگشتی متصل به کمپرسور شود.
یخ زدن در لوله ها باعث جاری شدن آب به پشت یخچال می شود.
اگر یخچال شما آب سردکن دارد و آب از شیر ورودی آب می آید، مطمئن شوید که شیلنگ ها از شیر ورودی آب به شیر برقی هدایت می شوند.
اگر لوله های پشت یخچال قطع یا سوراخ شود، آب از پشت یخچال نشت می کند. همچنین اگر فیلتر آب در پشت یخچال نصب شده است، مطمئن شوید که اتصالات فیلتر جدا نشده اند.

دلایل آب دادن یخچال

علت نشت آب از فاضلاب یخچال

در پایین دیواره یخچال سوراخی برای تخلیه آب داخل یخچال تعبیه شده است. این سوراخ تخلیه مایع خنک کننده نامیده می شود.
باقیمانده یا ضایعات غذا باعث انسداد در تخلیه یخچال می شود. اگر تخلیه مایع خنک کننده مسدود شود، آب به پایین یخچال جریان می یابد. برای حل این مشکل همیشه قسمت تخلیه یخچال (سوراخ زهکشی که در یخچال ایجاد شده) را تمیز کنید.

برای جلوگیری از نشت آب از یخچال چه باید کرد؟
برای جلوگیری از نشت آب از یخچال به نکات زیر توجه کنید:
به تمیز کردن یخچال توجه کنید.
بررسی کنید که مواد غذایی داخل یخچال یا فریزر نریزند.
برای جلوگیری از رسوب، داخل یخچال را تمیز کنید.
تخلیه آب یا تخلیه یخچال را بررسی کنید تا مطمئن شوید مسدود نشده است.
اگر برد نصب شده روی دستگاه آسیب دیده یا پوسیده باشد. بلافاصله تعویض کنید.
هر سه ماه؛ شلنگ پشت یخچال را باز کنید و پایه های داخل آن را محکم کنید و در نهایت با آب جوش گرفتگی را از شلنگ جدا کنید.
هر سه ماه یکبار آبکش را در یخچال با یک میله باریک و آب جوش تمیز کنید.

نشت آب از زیر یخچال

نتیجه گیری از نشت آب از یخچال

در این مقاله از سری مقالات lg-refrigerator.ir به بررسی انواع نشت آب از یخچال پرداختیم. اما دقت داشته باشید که بهتر است مسائل مربوط به نشتی آب یخچال و فریزر باید توسط تعمیرگاه مربوطه برطرف شود. اگرچه در اینجا به این مشکل پرداخته ایم اما حتما می دانید که برای رفع مشکل نشت آب از یخچال فریزر باید از خدمات یک تعمیرکار آموزش دیده بهره مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *