دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

صدا دادن یخچال ال جی

علت صدا دادن یخچال ال جی در چیست

یکی از مشکلاتی عمده‌ای که افراد از آن گلایه دارند، صدا در یخچال ال جی می‌باشد. ممکن است شما جزء آن دسته از افرادی باشید که از یخچال‌های ال جی استفاده می‌کنند و مشکل صدا دادن یخچال ال جی را نیز تجربه می کنید و به دنبال پیدا کردن دلیل ایراد در یخچال ال جی هستید. صدا دادن یخچال ال جی، معمولا به دلیل خراب شدن یکی از قطعات آن است و در اکثر مواقع به آسانی حل می‌شود. از جمله می‌توان به فرسودگی دستگاه یا عدم نصب صحیح اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تمام دلایلی که منجر به صداد دادن یخچال ال جی می‌شود، بپردازیم. در کنار ما باشید.

صدا دادن یخچال ال جی

عوامل اصلی در صدا دادن یخچال ال جی

صدا دادن یخچال ال جی یکی از ایرادات متداول در یخچال ال جی است که ما در مقاله عیب یابی یخچال ال جی به آن اشاره کردیم. ابتدا باید با دلایل این اتفاق آشنا شویم و بعد به برطرف کردن آن بپردازیم. به طور کلی اگر علت بروز این صداها را بدانید، بدون شک راحت تر می توانید برای برطرف کردن آنها اقدام نمایید. این عوامل عبارتند از:

فن یخچال و صدا در یخچال الجی

یکی از مواردی که باعث بروز صدای غیر عادی در یخچال ال جی می‌شود، مربوط به فن یخچال است. اگر فن یخچال صدا می دهد، احتمالا ایراد از موتور فن اواپراتور است. دقت کنید که که با گذشت زمان، موتور فرسوده شده و نیاز به روغن کاری دارد. از آنجایی که بیشتر کاربران در مورد این موضوع اطلاعات کافی ندارند، فن خراب می‌شود و صدای ناهنجار یخچال ال جی ایجاد می گردد.
برای رفع این صدا، فقط کافی است که پره ‌ای فن را روغن کاری نمایید. اما گاهی اتفاق می‌افتد که نیاز تعویض فن است. توجه داشته باشید که تعویض فن فرایند حساسی است و بهتر است که توسط متخصصن نمایندگی تعمیرات ال جی انجام شود تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری شود.

فن یخچال و ایجاد صدا در یخچالش
فن یخچال ال جی

کمپرسور و صدا دادن یخچال ال جی

گاهی ممکن است صدای یخچال از کمپرسور بیاید. در این حال ممکن است کمپرسور از داخل آسیب دیده و دچار مشکل شده باشد. کمپرسور معمولاً در زیر یخچال و در نزدیکی قسمت پشتی یخچال قرار دارد. اجزای تشکیل دهنده و داخلی کمپرسور در طول زمان فرسوده می‌شوند و صدایی بیش از حد معمول تولید خواهند کرد.
اگر کمپرسور شما نویز دارد، به این نکته توجه داشته باشید که احتمال خرابی آن وجود دارد. و بهتر است تعویض شود.پیشنهاد ما این است که تعویض کمپرسور توسط تکنسین انجام شود.

کمپرسور و صدای ناهنجار در یخچال ال جی
کمپرسور و صدای ناهنجار در یخچال

تراز کردن یخچال به صورت صحیح

از جمله عوامل بسیار ساده که ممکن است باعث صدا دادن یخچال ال جی گردد، عدم تراز صحیح یخچال است. هنگامی که یخچال را نصب می‌کنید، دقت داشته باشید که کاملا صاف و تراز شده در محل نصب گردد.
اگر یخچال از حالت تراز خارج شود ممکن است باعث ایجاد صداهای نا مطلوب گردد. بهترین اقدام بررسی آن و تراز کردن دوبار یخچال است.

شیر ورودی آب و صدا در یخچال LG

ممکن است گاهی علت صدا در یخچال ال‌ جی، شیر ورودی آب باشد. دریچه ورودی آب یک دریچه با کنترل الکتریکی است. این شیر ورودی به منظور تأمین آب به یخچال و یخ ساز باز می‌شود. اما با گذشت زمان و استفاده از یخچال رسوبات معدنی در شیر ورودی آب جمع شوند و جریان آب را محدود کنند.
اگر در این شرایط قرار گرفته و شیر ورودی آب پر سر و صدا یا بلند است، شما می‌توانید آن را تعویض کنید. نکته قابل توجه در این است که سعی نکنید شیر ورودی آب را تعمیر کنید، جدا کردن شیر می‌تواند باعث از کار افتادن شیر ورودی آب شود.

نیم سوز بودن موتور یخچال ال جی

مورد دیگری که در هنگام شنیدن صدای ناهنجار یخچال ال جی مورد بررسی قرار خواهد گرقت، نیم سوز بودن موتور یخچال است. توجه داشته باشید که این ایراد می‌تواند خود به تنهایی زمینه ساز بروز مشکلات متعددی در یخچال گردد. یکی از آنها، ایجاد صداهای غیر عادی می باشد.

خرابی اورلود و صدای ناهنجار در یخچال الجی

یکی دیگر از دلایل احتمالی صدای ناهنجار یخچال ال جی، خرابی در اورلود است. اگر این ایراد در تمام ساعات شبانه روز مشاهده شده، اولین کا اندازه‌گیری مقدار برق است. اگر مقدار برق در اندازه گیری با ولتمتر طبیعی بود، قطعا مشکل در اورلود است.
به منظور برطرف کردن مشکل، اورلود را از مدار الکتریکی یخچال خارج نموده و بر سر راه مدار یخچال، یک آمپر متر قرار دهید. در این حالت اگر مشاهده کردید که جریان دریافتی یخچال طبیعی بود، لازم است که اورلود تعویض گردد. نکته در این جا است که تعویض این قطعه باید با رعایت نکاتی انجام شود، پس حتما برای تعویض از تکنسین‌های مجرب و آگاه در تعمیر یخچال ال جی استفاده کنید.

دلایل تولید صدا در یخچال الجی

نتیجه گیری از صدا دادن یخچال الجی

در این مقاله به طور کامل دلایلی که موجب بروز صدا در یخچال ال جی می شوند را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. به علاوه، راه‌های برطرف کردن آن را نیر برای شما عزیزان مطرح کردیم. همان گونه که مطالعه کردید، برخی از این روش‌ها ساده بوده و به راحتی قابل اجرا است. اما برخی دیگر از راه حل‌ها نیازمند تخصص و ابزارز و قطعات مخصوص است. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم حتما از نمایندگی تعمیر یخچال ال جی برای تعمیر یخچال خود کمک بگیرید تا بتوانید از بهترین نتیجه با حداقل هزینه برخوردار شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *