دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

سرمای زیاد یخچال

علت سرمای زیاد یخچال ال جی

علت سرمای زیاد یخچال چیست؟ چرا یخچال ما خیلی سرد است؟ هدف از طراحی یخچال ایجاد محیطی خنک برای مواد غذایی است. دمای ایده آل برای داخل یخچال حدود 2 تا 4 درجه سانتیگراد است. بهترین راه برای اطمینان از صحت دمای یخچال، قرار دادن دماسنج در داخل یخچال یا استفاده از سنسورها و نمایشگر یخچال است. در این صورت هر بار که در یخچال را باز می کنید از دمای داخل آن مطلع خواهید شد. گاهی اوقات دمای یخچال بسیار کمتر از حد معمول است که باعث یخ زدن و فاسد شدن غذا می شود. در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد دلیل سرمای زیاد یخچال ال جی اختیار شما قرار می دهیم.
یخچال یک وسیله ضروری خانگی است که از مواد غذایی محافظت می کند. در واقع مواد غذایی که احتمال فاسد شدن دارند بهتر است در یخچال نگهداری شوند. این دستگاه یک دستگاه خنک کننده و عایق حرارتی است و از سیستمی برای انتقال حرارت از داخل دستگاه به بیرون تشکیل شده است. یخچال دارای یک ماده خنک کننده است که وظیفه خنک سازی داخل دستگاه را بر عهده می گیرد.
گاهی اوقات دمای یخچال و فریزر ما بسیار کمتر از حد مجاز است به حدی که غذا یخ می زند. اگر با چنین مشکلی روبرو هستید نگران نباشید. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید می توانید با مطالعه این مقاله یخچال خود را تعمیر کنید.

یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال
یخ زدن مواد غذایی در یخچال

دلایل بیش از حد سرد شدن یخچال ال جی

در این قسمت چهار دلیل سردی بیش از حد و یا علت سرمای زیاد یخچال ال جی  را  بیان کرده و توضیح می دهیم.

  • خرابی سنسور دما
  • خرابی ترموستات در یخچال
  • خطای دمپر دما
  • خرابی برد الکترونیکی

معیوب بودن سنسور و یخ زدگی و سرمای بیش از حد یخچال

دمای یخچال و فریزر توسط سنسورها تشخیص داده می شود. اگر این سنسور نتواند دمای یخچال را به درستی تشخیص دهد، فرمان بستن شیر دمپر یا توقف موتور را صادر نمی کند.
در این حالت انتقال سرما تا زمانی ادامه می یابد که غذا در یخچال یخ بزند و خنک شدن به طور پیوسته افزایش یابد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه دمای یخچال می‌توانیر مقاله راهنمای تنظیم دمای یخچال ال جی را مطالعه کنید.

ترموستات معیوب و یخ زدن مواد غذایی در یخچال

یکی از دلایل اصلی سرمای زیاد یخچال ال جی ترموستات آن است. در واقع بعد از، از کار افتادن ترموستات، دمای یخچال بسیار پایین می آید. و باعث یخ زدن مواد غذایی در یخچال می‌شود. اگر ترموستات به هر دلیلی خراب شود باعث داغ شدن بیش از حد یخچال می شود. ترموستات یکی از مهم ترین قسمت های یخچال است که دمای قسمت های مختلف دستگاه را کنترل می کند. وظیفه این واحد تامین ولتاژ کمپرسور، موتور هوا و موتور می باشد. اگر ترموستات به درستی کار نکند، محتویات داخل یخچال بسیار سرد و یخ زده می شود.

 سرمای زیاد یخچال
سرمای بیش از حد در داخل یخچال ال جی

 خرابی دمپر و سرمای زیاد یخچال ال جی

یکی دیگر از دلایل سردی یخچال، خطا در سیستم کنترل دمپر است.
در انواع یخچال ها نقش دمپر هوا متعادل کردن جریان هوای فن اواپراتور در داخل یخچال است. کم و زیاد بودن گاز یخچال می‌تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند.
سیستم دمپر به صورت دوره ای باز و بسته می شود و هر بار که باز و بسته می شود مقدار مناسبی هوای سرد وارد یخچال می شود.
این بخش به صورت مکانیکی و الکتریکی کار می کند و میزان هوای سرد ورودی به قسمت غذا را کنترل می کند.
اما اگر دمپر در حالت باز گیر کند، سرمای بیش از حد وارد یخچال می شود و در نتیجه موجب سرمای زیاد یخچال ویخ زدن محتویات داخل آن می‌شود.
گاهی اوقات این قطعه به طور کامل از کار می افتد و مانعی در راه ورود هوای سرد به یخچال ایجاد می کند. هنگامی که هوای سرد بیشتری وارد قسمت مواد غذایی شود و دمپر مکانیکی است، بایستی سوپاپ و دستگیره کنترلی را مورد بررسی قرار دهید.  یعنی می توانید شیر دمپر را به صورت دستی محدود کنید تا سرمای کمتری وارد شود.
در این حالت دمای یخچال کمتر از حد معمول است. هنگام چک کردن شیر یا دمپر به آب بندی دستگاه توجه کنید.
زیرا از پلاستیک با روکش پلی استایرن ساخته شده و به سرعت خراب می شود.
در دمپرهای الکترونیکی از سنسور برای تنظیم دما استفاده می کنند. در این صورت بررسی کنید که سنسور در جای مناسبی قرار گرفته و آسیبی ندیده باشد. و اگر سنسور از کار افتاد، باید آن را تعویض کنید.

خرابی برد الکترونیکی و سرد شدن داخل یخچال LG

در زیر دلیل خرابی برد یخچال را توضیح می دهیم.
یخچال امروزی از برد الکتریکی استفاده می کند که تمام عملکردهای یک یخچال را نشان می دهد. با استفاده از این برد عیب یابی یخچال ال جی بسیار آسان شده است.

خرابی صفحه کنترل دمای یخچال یکی از دلایل اصلی سرمای زیاد یخچال است و می تواند باعث یخ زدن محتویات یخچال شود.
نقش برد کنترل دما، تولید ولتاژ مورد نیاز برای کمپرسور و اواپراتور و فن کمپرسور است.
تمامی سنسورهای یخچال به برد متصل می شوند و بدین ترتیب دمای یخچال را نمایش می دهند.
برد الکترونیکی از این اطلاعات برای کنترل کمپرسور و فن ها و سیستم خنک کننده و در برخی مدل ها برای کنترل دمپر یا دریچه هوا برای ایجاد تعادل دما استفاده می کند.
اگر به هر دلیلی این سیستم نتواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد، ولتاژ به طور مداوم به سیستم خنک کننده ارسال می شود و فضای داخلی یخچال بسیار سرد می شود و محتویات و تجهیزات داخل آن یخ می زند. در صورت نیاز به تعمیر برد یخچال ال جی حتما از تکنسین‌های مجرب استفاده کنید.

دلایل بیش از حد سرد شدن داخل یخچال

حل مشکل سرمای زیاد یخچال ال جی

با مطالعه قسمت های قبلی دلایل یرمای زیاد یخچال را متوجه خواهید شد. حال بیایید راه حل های این مشکل را بررسی کنیم. زمانی که در یخچال خود مشکلی دارید، می توانید آن را برطرف کنید. اگر ایراد دستگاه در برد کنترل دما باشد باید اقدامات اصلاحی انجام شود و تعمیر شود. لطفا توجه داشته باشید که تعمیر و تنظیم یا تعویض برد کنترل دما نیاز به مهارت زیادی دارد و برای این کار باید از متخصصان کمک بگیرید. اگر یخچال همچنان یخ می زند، می توانید سنسور دما را با یک ولت متر بررسی کنید. همچنین در صورتی که مقاومت سنسور دما با دمای یخچال مطابقت نداشته باشد، این قطعه باید تعویض شود. برای حل مشکل سرد بودن بیش از حد قسمت دماسنج یخچال بهتر است چرخ دماسنج را از کمترین مقدار به بالاترین مقدار تغییر دهید و به صدای کلیک توجه کنید. اگر این صدا را نمی شنوید، سنسور دمای یخچال نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. همچنین می توانید برای رفع مشکل سیستم دمپر کنترلر این سیستم را تعمیر یا تعویض کنید.

نتیجه از سرمای زیاد یخچال

در بسیاری از موارد پس از تعمیر یخچال، مشکل سرمای زیاد یخچال به وجود می آید. بسیاری از تعمیرکاران به جزئیات فنی توجهی ندارند، بنابراین برای تعمیر یخچال نیاز به کمک کارشناسان دارند. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که چرا یخچال شما یخ زده است. همچنین می توانید خودتان سعی کنید این مشکل را حل کنید و اگر مشکل حل نشد از متخصصان کمک بگیرید. در صورت نیاز به کار تخصصی در تعمیر یخچال ال جی و نیاز به ابزارهای دقیق با همکاران ما تماس گرفته و یا درخواست خود را در سایت ثبت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *