دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

روشن خاموش شدن سریع یخچال

روشن خاموش شدن سریع یخچال

اگر یخچال بعد از چند ثانیه روشن و خاموش شود، ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی باشد. خرابی در عملکرد لوازم خانگی معمولا پس از چندین سال استفاده رخ می دهد و مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند. دلیل روشن خاموش شدن سریع یخچال هر چه باشد، باید به سرعت مشکل را تشخیص دهید یا با متخصص تماس بگیرید. نادیده گرفتن مشکلات یخچال می تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. هر مشکلی که می بینید را در اسرع وقت به یک متخصص در میان بگذارید. بنابراین برای رفع سریع، در این بررسی به شما کمک می کنیم تا متوجه شوید که دلیل روشن خاموش شدن سریع یخچال چیست.

روشن خاموش شدن سریع یخچال

چرا یخچال زیاد روشن و خاموش می شود؟

یخچال یکی از مهم ترین لوازم خانه است که خرابی آن می تواند کل خانواده را با مشکل مواجه کند. وجود مشکل مستلزم هزینه های قابل توجهی است. در عین حال، تشخیص خرابی یخچال می تواند آسان یا دشوار باشد، اما هر مشکلی در عملکرد دستگاه با یک علامت همراه است. روشن خاموش شدن سریع یخچال یکی از مشکلات رایج در یخچال‌ها است که نیاز به عیب یابی یخچال دارد. همکاران ما در نمایندگی تعمیر یخچال ال جی آماده ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات در اسرع وقت هستند.

یک یخچال خانگی دارای ساختار نسبتا پیچیده ای است که از بخش ها و واحدهای کاربردی بسیاری تشکیل شده است. یکی از آنها کمپرسور است که هوای داخل سیستم را به گردش در می آورد و آن را به طور یکنواخت خنک می کند. بیشترین تعداد موارد آسیب به یخچال مربوط به این دستگاه و نقض عملکرد آن است. در نتیجه، شرایطی که دستگاه به طور مکرر روشن و خاموش می شود ممکن است به دلیل خرابی کمپرسور باشد. اما چنین مشکلی ممکن است به دلیل عوامل دیگری ایجاد شود. دلایل زیادی برای روشن و خاموش شدن یخچال وجود دارد
به طور کلی علت اصلی خاموش و روشن شدن موتور یخچال را می توان به موارد زیر نسبت داد:

  • خرابی کمپرسور
  • خرابی واحد کنترل
  • شروع خرابی رله

دلیل خاموش و روشن شدن سریع یخچال چیست

همانطور که می بینید، حداقل دو دلیل از سه دلیل فوق به عملکرد کمپرسور مربوط می شود و تنها یکی از آنها نشان دهنده خرابی واحد کنترل است. در عین حال، تنها یک متخصص می تواند دلیل روشن شدن زودهنگام یخچال را تشخیص دهد. کمپرسور ضعیف به این معنی است که سیم پیچ آسیب دیده، گرم می شود و شروع به تولید صدا می کند. برای محافظت از سیستم در برابر اضافه بار، یخچال دارای یک سیستم حفاظتی است که از یک رله تشکیل شده است. رله در چنین حالتی کار می کند و چند ثانیه پس از روشن شدن کمپرسور را خاموش می کند.
تلاش دیگر برای روشن کردن موتور با فعال شدن مداوم محافظ همراه است، بنابراین مشکلاتی در خاموش کردن و یخچال وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که خرابی موتور کمپرسور به معنای تعویض کامل است زیرا تعمیر مشکل را برطرف نخواهد کرد.
بررسی علت خاموش و روشن شدن سریع یخچال
هنگام بررسی اینکه چرا یخچال پس از چند ثانیه خاموش می شود، لازم به ذکر است که مدت زمان کارکرد کمپرسور بسته به مدت زمان ممکن است متفاوت باشد. در این حالت واحد کنترل انجام وظایف اصلی خود را متوقف می کند و به دستگاه دستور می دهد تا پیش از موعد خاموش شود. همچنین باید گفت که با ایجاد مشکل، قطعه مربوطه باید تعویض شود.
در شرایط عادی، رله حفاظتی استارت برای کنترل کمپرسور و محافظت از انواع بارها طراحی شده است. خرابی انتقال می تواند در نتیجه افت ولتاژ و گرم شدن بیش از حد قطعات داخلی باشد.

چرا یخچال زود روشن خاموش می شود

دلیل خاموش و روشن شدن سریع یخچال

 

زود خاموش روشن شدن یخچال و نشت گاز و عدم سرمایش

در یخچال های مختلف این مشکل به روش های مختلفی رخ می دهد.
یخچال های قدیمی: یخچال های قدیمی این مشکل را به صورت یخ زدگی نیمی از فریزر یا یخ زدن در قسمت های خاصی از فریزر دارند.
راه حل: برای جلوگیری از نشتی از یخچال، بهتر است آن را خاموش کنید و پس از آب شدن یخ، یخچال را دوباره روشن کنید و در صورت یخ زدن یخچال در اسرع وقت به تکنسین یخچال اطلاع دهید.
یخچال و فریزر جدید: یخچال های جدید دارای صفحه سرد در انتهای یخچال یا بدنه یخچال هستند، اگر این صفحه خیس باشد و قسمت آن سرد باشد یا اصلا سرد نباشد در یخچال گاز وجود دارد.فریزرهای بدون یخ: این نوع یخچال مستعد این مشکل نیست.

فیوزها و کنتورهای برق دلیل بر روشن خاموش شدن سریع یخچال

مشکل برق فقط می تواند ناشی از خرابی فیوز یا کنتور برق باشد. در مرحله اول از فیوز یا کنتور برق بازدید کنید. و مطمئن شوید که درست است.

بررسی کنید که پریز برق سالم است

در ساده ترین حالت ممکن است مشکل از سوکت باشد. این اتفاق می افتد اگر سوکت بسوزد. سایر تجهیزات الکتریکی را برای تست سالم بودن آن وصل کنید. با این کار باید از ایمن بودن خروجی مطمئن شوید.

مطمئن شوید دوشاخه سیم برق یخچال درست است.

همچنین ممکن است مشکل از سیم کشی برق یخچال باشد. اغلب، سیم برق روی دوشاخه یخچال با ورود به یخچال قطع می شود و آسیب می بیند.

آسیب به برد یخچال و روشن خاموش شدن سریع یخچال

یکی دیگر از دلایل رایج روشن خاموش شدن سریع یخچال، خرابی برد الکترونیکی یخچال است. اگر برد الکترونیک یا برد یخچال مشکل داشته باشد ممکن است یخچال باز نشود. زیرا یخچال قلب یخچال است. اگر بدون انجام هیچ یک از مراحل یخچال، برد یخچال مشکل داشت، می توانید متوجه شوید که ممکن است مشکل از برد یخچال باشد. پنل یخچال قابل تعمیر و یا تعویض می باشد.

سوختگی موتور یخچال و خاموش روشن شدن متوالی یخچال

اکثر کاربران تصور می کنند که اگر یخچال به طور ناگهانی خاموش شود، موتور دستگاه سوخته است. با این حال، همانطور که تا این قسمت از مقاله خوانده اید، دلایلی غیر از فرسودگی موتور نیز می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی یخچال شود. به طور کلی تنها 20 درصد یخچال ها به دلیل مشکلات موتور یخچال روشن نمی شوند.

دلیل خاموش و روشن شدن متوالی یخچال

زمان نرمال روشن خاموش شدن یخچال چقدر است؟

همانطور که در قسمت قبل به شما گفتیم، تعیین زمان مناسب برای کارکرد خودکار یخچال به عوامل زیادی بستگی دارد. اما این مقدار باید 15 دقیقه استراحت به ازای هر 45 دقیقه کارکرد در حالت عادی یخچال و در فرآیند خنک سازی (خودکار) یخچال باشد.

موتور یخچال چند دقیقه باید کار کند؟

از آنجایی که یخچال ها لوازم خانگی هستند که به صورت 24 ساعته کار می‌کنند، و کارکردن موتور به صورت 24 ساعته می تواند فشار زیادی به آن وارد کند و به یخچال شما آسیب برساند. لذا برای این منظور، سیستم کارکرد خودکار یخچال در نظر گرفته شده است. زمان دقیق کارکرد موتور یخچال به عوامل مختلفی بستگی دارد و در فواصل اتوماسیون باید مدت زمان مشخصی برای استراحت موتور وجود داشته باشد و موتور یخچال نباید به طور مداوم کار کند.

نتیجه گیری از روشن خاموش شدن سریع یخچال

روشن خاموش شدن سریع یخچال در واقع شروعی برای اتومات نکردن یخچال است. اين يكي از مشكلات اصلي كاربران يخچال است. روشن كردن زودهنگام يخچال به صورت اتوماتيك به نحوي منجر به اين پيام مي شود كه دماي يخچال ما زودتر تغيير مي كند. پس از گذشت مدت زمان معینی باید کمپرسور و موتور دوباره شروع به کار کنند، بنابراین برای افزایش کارایی دستگاه، اگر دیدید یخچال زودتر از زمان تعیین شده روشن و خاموش می شود، بهتر است این مشکل را حل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *