دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

داغ شدن موتور یخچال ال جی

علت داغ شدن موتور یخچال ال جی چیست

یخچال به عنوان یکی از مهم ترین لوازم هر آشپزخانه به شمار می‌آید و برای نگهداری مواد غذایی از آن استفاده می‌شود. بنابراین سالم بودن و درست کار کردن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. داغ شدن بیش از حد موتور یخچال یکی از مشکلات رایج در انواع یخچال‌ها محسوب می‌شود. منظور از داغ شدن موتور، درجه داغ شدن بالا می باشد و گرم بودن معمولی موتور را شامل نیست. چون به صورت عادی با کار کردن یخچال موتور هم گرم می شود. اما اگر دیدید موتور یخچال به صورت غیر معمول داغ می‌شود حتما آن را مورد بررسی قرار دهید. علت داغ شدن موتور یخچال ال جی را در خرابی برخی از قطعات یا وجود مشکلات جزئی در بخش‌های مختلف دستگاه باید جستجو کرد. کمپرسور یا موتور یخچال بخش مهمی از یخچال است که در فضای بیرونی یخچال قرار دارد. کمپرسور گاهی ممکن است به علت داغ شدن بیش از حد به طور کامل متوقف شود که یکی از شایع ترین مشکلات یخچال است. با این حال، دلایل داغ شدن موتور یخچال ال جی ممکن است متفاوت باشد. ما در ادامه به بررسی دلایل آن می‌پردازیم.

داغ شدن موتور یخچال ال جی

اگر موتور بیش از حد داغ شود چه اتفاقی می افتد

اگر موتور یخچال ال جی داغ شود و این روند ادامه یابد منجر به موارد زیر می‌شود:
سوختن موتور
تجزیه شیمیایی گاز سرماساز و روغن
سیاه شدن روغن موتور در طولانی مدت و صدمه زدن به کندانسور و لوله مویی و فیلتر درایر و اواپراتور

8 علت داغ شدن موتور یخچال ال جی

داغ شدن موتور یخچال احتمالا یک اخطار است؛ اخطار وجود یک مشکل در یخچال. گرم شدن زیاد موتور یا کمپرسور یخچال، یک مشکل را نشان می‌دهد. بهتر است آن را جدی بگیرید. حتما می‌دانید که موتور حکم قلب دستگاه را دارد. اگر کوچکترین مشکلی برایش پیش بیاید، خیلی زود بقیه قطعات یخچال را هم درگیر می‌کند.
دمای بیش از حد کمپرسور یخچال می‌تواند باعث استهلاک موتور و یا حتی سوختن کمپرسور یخچال شود و هزینه زیادی را به شما تحمیل کند. توصیه می‌کنیم با علت های داغ شدن موتور یخچال ال جی آشنا باشید تا بتونید برای رفع مشکل اقدام کنید.
این علت‌ها عبارتند از:

کار کردن مداوم یخچال و داغ شدن موتور

با مشاهده یکسره کار کردن و داغ شدن موتور یخچال، باید سالم بودن قطعات آن را بررسی کنید. یک یخچال در حالت عادی نباید همه انرژی خود را صرف خنک کردن فضای یخچال نماید، مگر این که فضای داخلی یخچال گرم باشد. عوامل زیر باعث کار کردن مداوم یخچال می‌شود:
خراب شدن ترموستات
مشکل در لاستیک درب یخچال و بسته نشدن کامل آن
مدام باز و بسته شدن درب یخچال
قرار دادن یخچال در فضای گرم و نا مناسب
قرار دادن غذای گرم داخل یخچال

تمیر نبودن کنداسور و داغ شدن موتور یخچال ال جی

کندانسورها در واقع لوله‌های مارپیچ قرار داده شده در پشت یخچال هستند که به عنوان رادیاتور خنک کننده، مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانیهنگامی که آلودگی‌هایی از جنس گرد و غبار بر روی کندانسور قرار بگیرد باعث ایجاد مشکل در عملکرد درست آن خواهد شد. به همین علت حرارت گاز به بیرون انتقال نمی‌یابد و در نهایت گاز یخچال به خوبی به مایع تبدیل نمی‌شود. پس اگر حرارت گاز در داخل کندانسور باقی بماند باعث داغ شدن موتور یخچال ال جی خواهد شد.

وجود مواد آلوده در فیلتر

فیلتر باعث جلوگیری از جذب آلودگی‌های ناخواسته‌ای است که توسط جریان هوا به گردش در می آیند.
اما در این فرایند، فیلتر مقدار بسیار زیادی از خاک و مواد باقی مانده را نیز جمع می‌کند. همین امر باعث ایجادفشار بر کمپرسور می‌گردد و منجر به بیشتر کار کردن آن می‌شود. در نهایت موتور داغ یخچال می‌شود.

علل داغ شدن موتور یخچال الجی

کمبود گاز و داغ شدن یخچال LG

کمبود گاز در یخچال ممکن است باعث شود که دستگاه بیش تر کار کند و این مسئله منجر به گرم شدن بیش از حد کمپرسور می‌شود.

معیوب بودن فن و داغ شدن موتور یخچال ال جی

فن خنک کننده یا فن کندانسور یکی از مهم ترین فن‎های یخچال ال جی است. وظیفه اصلی آن خنک نگه داشتن سیم پیچ‌های کندانسور است. فن در زیر یخچال و در نزدیکی کمپرسور قرار گرفته است. این وسیله با عبور دادن حرارت و هوای گرمی که کندانسور تولید کرده است، دمای یخچال را تنظیم می‌کند. در صورت وجود ایراد در فن حرارت کندانسور کم نخواهد شد، ودمای کمپرسور یخچال بالا می‌رود. برای اینکه مطمئن شوید که این فن درست کار می‌کند یا نه، باید برق یخچال را قطع کنید، سپس پنل یخچال را باز کنید و فن را بررسی کنید.

خرابی لاستیک دور درب یخچال

خرابی لاستیک دور درب یخچال باعث میشود تا گرمای محیط به درون یخچال وارد شود. به طور کلی، هر چیزی که منجر به افزایش دمای درون یخچال شود، در نهایت می توان باعث افزایش زمان روشن بودن موتور یا کمپرسور و گرم شدن آن شود.

مشکل در رله استارت

اگر رله استارت که قطعه مشکی رنگ در بغل موتور است ایراد داشته باشد سبب می شود موتور به مرور داغ شود و آمپر ان بالا برود. در نهایت باعث داغ شدن بیش از حد موتور یا کمپرسور می‌گردد. در این حالت هرچه موتور یخچال کار کند سرمایی وارد یخچال نخواهد شد که در نتیجه نیاز است موتور تعویض شود. به منظور افزایش اطلاعات خود در این زمینه حتما مقاله تعمیر موتور یخچال ال جی را مطالعه کنید.

چرا موتور یخچال داغ می شود
موتور یخچال ال جی

نگهداری ضعیف از موتور

عدم رسیدگی به یخچال و نگهداری ضعیف از آن علت رایج دیگر در داغ شدن کمپرسور یخچال است. به نظافت یخچال خود اهمیت دهید، و حتما به صورت دوره ای پشت یخچال را تمیز کنید.
کمپرسور یخچال باید در دمایی بین 18 تا 27 درجه سانتی گراد به فعالیت خود ادامه دهد و اگر یخچال را در محیطی گرم تر از این دما قرار دهید باعث داغ شدن موتور یخچال میشود. زمانی که دستگاه یخچال شما بسیار قدیمی است و یا در معرض شدید نور خورشید قرار دارد، این امر باعث از بین رفتن عایق و ایجاد فشار بر روی کمپرسور می شود.

راه های پیشگیری از داغ شدن موتور یخچال ال جی

به منظور جلوگیری از این اتفاق حتما موارد زیر را رعایت کنید:
لوله های کندانسور که در پشت یخچال قرار دارند رو مرتب تمیز کنید.
از سالم بودن لاستیک دور درب اطمینان حاصل کنید.
فاصله یخچال با دیوار رو حفظ کنید تا هوا بتونه به راحتی در پشت یخچال فریزر جریان داشته باشد.
یخچال فریزر رو در محیط گرم قرار ندهید.
درب یخچال رو بیش از حد باز و بسته نکنید.
مواد غذایی داغ رو دورن یخچال قرار ندهید.

نتیجه گیری از داغ شدن موتور یخچال ال جی

با هم علت داغ شدن موتور یخچال ال جی رو بررسی کردیم. اگر مشاهده کردید که با رعایت تمام نکات گفته شده باز هم موتور یخچال شما بیش از حد داغ می‌شود، حتما با متخصص تماس بگیرید. موتور یا کمپرسور یخچال از قطعات بسیار مهم و گران قسمت یخچال ال جی محسوب می‌شود. حتما به منظور جلوگیری از اتفاق‌های نا خوشوایند بعدی اقدامات لازم را انجام دهید. همکاران ما در محموعه آماده ارائه انواع خدمات در زمینه تعمیرات یخچال ال جی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *