دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش تعویض سنسور یخچال ال جی

آموزش تعویض سنسور یخچال ال جی یکی از کارهایی است که باید در عیب یابی و تعمیر یخچال ال جی انجام دهید. امروزه یخچال یکی از مهم ترین لوازم خانگی است. این دستگاه ها با پیشرفت تکنولوژی به روز شده و به امکانات مدرن مجهز شده اند. وسایل جدید مورد استفاده در یخچال و فریزر دارای سنسورهای متنوعی هستند. هر سنسور در یخچال عملکرد خاصی دارد و از طریق برد الکترونیکی شرایط داخلی و خارجی دستگاه را نشان می دهد. در این مقاله سعی خواهیم کرد انواع سنسورهای یخچال و نحوه تست و تعویض آنها را معرفی کنیم. در صورت نیاز به تعویض سنسور آموزش تعویض سنسور یخچال ال جی را بیان می‌کنیم.

دلایل خرابی سنسور یخچال ال جی

معمولاً درب یخچال کاملاً باز می ماند زیرا سنسور یخچال آسیب دیده یا اصلاً کار نمی کند. در این شرایط یخبندان در یخچال ایجاد می شود و دمای دستگاه بالاتر از حد مجاز خواهد بود. خرابی ترموستات و عدم تعادل دمای مایع خنک کننده عامل دیگری است که می تواند به سنسور آسیب برساند.
خنک نشدن یخچال گاهی اوقات روی سنسورها اثر منفی می گذارد و آنها را از بین می برد. یکی دیگر از دلایل خرابی سنسور یخچال خرابی المنت است. در هر یک از این موارد باید در اسرع وقت باید اقدام به تعویض سنسور یخچال ال جی کنید. در غیر این صورت ممکن است سایر قسمت ها آسیب ببینند و مشکلات جدی در یخچال ایجاد شود.

آموزش تست سنسور یخچال ال جی
سنسور یخچال

نحوه تعویض سنسور یخچال ال جی

تعویض سنسور یخچال ال جی باید توسط تعمیرکار مجرب و با استفاده از تجهیزات و ابزار مخصوص انجام شود. در صورت نیاز می‌توانید با تعمیرکاران مجرب در مجموعه نمایندگی تعمیر یخچال ال جی تماس بگیریر. به طور کلی تعویض سنسور یخچال ال جی به ترتیب زیر انجام می شود:
1- یخچال را به برق وصل کنید
2- یافتن محل دقیق سنسور (بسته به مدل یخچال)
3- پوشش پلاستیکی نصب شده روی سنسور را بردارید
4- دسترسی به سنسورها
5- سوکتی که سنسور را با استفاده از سیم تمیز به یخچال وصل می کند را شناسایی کنید
6- تهیه سنسور جدید (سنسور جدید باید اصل و مطابق با مشخصات مبرد باشد)
7- قرار دادن و نصب سنسور جدید بر روی یخچال و اتصال آن به پریز
8- نصب درپوش سنسور و بستن قسمت های باز
9. یخچال را به برق وصل کنید و عملکرد سنسور جدید را تست کنید.

چگونه سنسورهای مختلف یخچال را تست کنیم؟

هنگامی که هر یک از سنسورهای یخچال فریزر از کار بیفتد، دستگاه از پیام های خطای مختلفی برای نشان دادن این موضوع استفاده می کند.
این خطاها به مدل و برند یخچال بستگی دارد. با این حال، اگر هر یک از سنسورهای یخچال آسیب دیده است، با استفاده از اهم متر آنها را با ید آزمایش کنید. در بیشتر موارد خرابی سنسور مایع خنک کننده قابل تعمیر نیست و با تعویض آن مشکل حل می شود. در این قسمت از آموزش تعویض سنسور یخچال فریزر می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه انواع سنسور یخچال و فریزر را تست کنید تا در صورت خرابی آنها دچار مشکل نشوید. برای تست سنسور یخچال، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:
ابتدا ترمیستور را از یخچال خارج کنید.
برای تأیید اندازه گیری های مختلف دما با ترمیستور، ترمیستور باید به دمای محیط برسد.
همچنین می توان از یک لیوان آب یخ برای اندازه گیری دمای پایین استفاده کرد.
هنگامی که سنسور تا دمای محیط گرم می شود، سنسور باید در دمای 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتی گراد) به K2 اهم برسد.
برای تست در دمای پایین ترموکوپل را در آب یخ قرار دهید.
در این موقعیت سنسور باید به دمای 32 درجه فارنهایت یا 0 درجه سانتیگراد برسد که معادل K3 اهم است.
اگر سنسور این ارقام را در دماهای ذکر شده نشان دهد، نشانه سلامت آن است.
اما اگر اعداد نمایش داده شده با این اعداد بسیار متفاوت است، سنسور خراب است و باید تعویض شود.

تعویض سنسور یخچال ال جی

انواع خطاهای سنسور یخچال ال جی چیست؟

یخچال و فریزرهای جدید به گونه ای طراحی شده اند که با شناسایی ایرادات خود بر روی صفحه نمایش، تمامی ایرادات خود را نشان می دهند. البته برای اصلاح این اشتباهات باید اشتباهات او را بشناسید به همین منظور در این قسمت از مقاله آموزش تعویض سنسور یخچال ال جی به معرفی خطاهای سنسور خنک کننده یخچال می پردازیم. نکته ای که در مورد کدهای خطا وجود دارد این است که این کدها برای هر برند یخچال متفاوت است. اما خطاهای این بخش در اکثر یخچال ها رایج است:
1E: خطای سنسور محیط فریزر
2E: خطای سنسور محیط یخچال
4E: خطای سنسور یخ زدایی فریزر
5E: خطای سنسور خنک کننده یخچال
6E: شنوایی غیر طبیعی در خارج یا خارج از یخچال
7E: خطای سنسور تک کشوی داخل یخچال
13E: خطای سنسور رطوبت
24E: خطای سیستم یخ زدایی فریزر
25E: نقص در سیستم یخ زدایی یخچال

هزینه تعویض سنسور یخچال ال جی چقدر است؟

قیمت تعویض سنسور خنک کننده ال جی و سایر برندها به قیمت مدل جدید این قطعه بستگی دارد. معمولا قطعات اصلی قیمت بالاتری دارند و در عین حال عملکرد و کیفیت بهتری را ارائه می دهند. به طور کلی، سنسورها اقلام گران قیمتی نیستند. با این حال، با توجه به تحریم‌های کنونی علیه کشورمان، یافتن نمونه بارز آن می‌تواند دشوار و پرهزینه باشد. مدل قطعه بر هزینه تعویض سنسور یخچال ال جی تاثیر می گذارد و باید از این موضوع آگاه باشید.

هزینه تعویض سنسور یخچال ال جی
سنسور یخچال ال جی

نتیجه گیری از مقاله در مورد تعویض سنسور یخچال ال جی

در این مقاله با عنوان آموزش تعویض سنسور یخچال ال جی سعی کرده ایم موارد زیر را در اختیار شما قرار دهیم. این موارد عبارتند از: خطای سنسور یخچال ال جی، دلایل خرابی سنسور مایع خنک کننده، نحوه تست سنسور یخچال ال جی و در نهایت نحوه تعویض سنسور یخچال ال جی.
با استفاده از نکات این مقاله، می توانید خطاهای علائم نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش یخچال خود را شناسایی کرده و در سریع ترین زمان ممکن آنها را برطرف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *