دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعویض روغن موتور یخچال ال جی

آموزش تعویض روغن موتور یخچال ال جی

یخچال به قلب تپنده آشپزخانه و کمپرسور نیز قلب یخچال است. برای کاهش مشکلات احتمالی یخچال خود، باید به خوبی از آن مراقبت کنید یکی از مهمترین نکات نگهداری یخچال تعویض روغن موتور یخچال ال جی است برای افزایش طول عمر یخچال باید روغن کمپرسور را پس از مدت زمان مشخصی تعویض کرد که معمولاً توسط سازنده یخچال توصیه می‌شود. در این آموزش نحوه کار تعویض روغن موتور یخچال ال جی را به شما آموزش می‌دهیم.

چرا باید روغن موتور یخچال را تعویض کرد

قبل از بررسی نحوه تعویض روغن موتور یخچال ال جی، بهتر است ابتدا بررسی کنید که کمپرسور چیست و چه کار می کند.
کمپرسور که وظیفه تبدیل گاز به مایع و تامین سرمایش لازم برای یخچال را بر عهده دارد، مهمترین قسمت یخچال محسوب می شود. اگر این عضو آسیب دیده یا معیوب باشد، یخچال برای نگهداری مواد غذایی به اندازه کافی سرد نخواهد بود. بنابراین برای افزایش طول عمر کمپرسور یخچال باید از آن نگهداری کرد و روغن کمپرسور را هر 6 ماه یکبار تعویض کرد.

چه زمانی روغن موتور یخچال ال جی را تعویض کنیم

کمپرسور یخچال و روغن موتور یخچال چگونه کار می کند

کمپرسور یخچال نوعی وسیله مکانیکی است که گاز مایع یخچال را فشرده می‌کند. ترموستات یخچال وظیفه روشن و خاموش کردن یخچال را به صورت خودکار دارد. در حال حاضر بخش اصلی فرآیند خنک سازی یخچال است. فرآیند فشرده سازی مایعات گازی از طریق فرآیندهای مکانیکی انجام می شود. کمپرسورهای قدیمی به صورت رفت و برگشتی و از نظر طراحی شبیه به موتور سیلندر خودرو بودند.در این مدل سیلندر کمپرسور مایع گاز را با استفاده از میل لنگ و موتور فشرده می‌کند. اما امروزه کمپرسورها در مدل های زیادی طراحی می شوند.
در میان کمپرسورهای جدید؛ مدل هایی مانند اسکرول پیچ دوار را می توان برای تولید سردخانه و یخچال فریزر، اسکرول پیچ چرخشی و … نمایش داد. بسته به نوع کمپرسور، ساختار داخلی کمپرسور از قطعات متحرک و ثابت تشکیل شده است که مبرد را فشرده می کنند. از آنجایی که آنها در کنار یکدیگر قرار دارند، قطعات داخلی کمپرسور در طی فرآیند مکانیکی در معرض اصطکاک و گرما قرار می گیرند که بر عملکرد کل سیستم تأثیر می گذارد. به همین دلیل از روغن در کمپرسورهای یخچال استفاده می شود.
روغن های کمپرسور باعث می شود که قسمت های متحرک کمپرسور و همچنین قطعات ثابت عملکرد بهتری داشته باشند. استفاده از روغن کمپرسور مناسب باعث می شود بخشی از گرمای تولید شده در کمپرسور جذب و خارج شود. روغن کمپرسور از خوردگی و سایش قطعات فلزی کمپرسور جلوگیری می‌کند و گرد و غبار را از مدار خنک کننده پاک می‌کند به همین دلیل تعویض روغن خنک کننده بسیار مهم است.

برای کسب اطلاعات در مورد دمپر یخچال مقاله آموزش تعمیر دمپر یخچال را مطالعه کنید.

مراحل تعویض روغن موتور یخچال LG

در اولین قدم برای تعویض روغن موتور یخچال ال جی، باید کمپرسور یا موتور یخچال را از چرخه یخچال جدا کنید. در مرحله دوم تعویض روغن یخچال حتما خط پمپ وکیوم را به شیر مکش کمپرسور وصل کنید.
این کار باعث تخلیه کامل روغن در موتور کمپرسور یا یخچال می شود. سپس روغن فشرده شده را در ظرفی بریزید و مقدار آن را اندازه بگیرید. به طور معمول، برای تمیز کردن کامل موتور، پس از بازگشت روغن فیلتر شده به کمپرسور.
برای این کار کافی است از یک شیلنگ تمیز و بدون رطوبت استفاده کنید، آن را به شیلنگ کمپرسور متصل کرده و در باک بنزین قرار دهید و خودتان آن را تمیز کنید.
توجه داشته باشید که باید بگذارید کمپرسور به اندازه کافی کار کند تا آزاد شود. در مرحله بعدی تعویض روغن موتور یخچال ال جی فقط می توانید مانند قبل روغن جدید را داخل ظرف بریزید و پس از قرار دادن ظرف جدید کمپرسور را روشن کرده و روغن جدید را در آن بریزید. موتور یخچال شما نیاز به تخلیه دارد و با این روش می توانید به راحتی روغن موتور یخچال خود را تعویض کرده و آن را نو بسازید.

نحوه تعویض روغن موتور یخچال ال جی

روغن موتور یخچال ال جی را چه زمانی تعویض کنیم

تا اینجا نحوه عملکرد روغن موتور و نحوه تعویض روغن موتور یخچال ال جی را یاد گرفته اید، اکنون به شما می گوییم چه زمانی زمان تعویض روغن موتور است.
توجه داشته باشید که روغن موتور برای عملکرد کمپرسورهای یخچال شما بسیار مهم است، بنابراین باید مراقب کیفیت روغن موتور استفاده شده در کمپرسور خود باشید.
تعویض روغن موتور نسبت به تعویض کمپرسور یا موتور رادیاتور هزینه بسیار کمتری دارد و به راحتی می توانید بدون هیچ مشکلی با تعویض روغن موتور خود یک رادیاتور جدید تهیه کنید.
کاهش سطح روغن کمپرسور در یخچال شما؛ تغییر در ظاهر روغن؛ با درک عوامل مختلف مانند هوا و رطوبت و گرفتگی روغن، می توانید تعیین کنید که چه زمانی روغن موتور خود نیاز به تعویض دارد. برای شما مشکلی نیست.

آموزش تعویض روغن موتور یخچال ال جی

سخن پایانی تعویض روغن موتور یخچال ال جی

ما در این سری مقاللات آموزشی از lg-refrigerator.ir آموزش تعویض روغن موتور ال جی را بررسی کردیم. روغن موتور یا به اصطلاح روغن نه تنها باید بتواند تمام اجزای کمپرسور را روغن کاری کند، بلکه باید بتواند مبردی را که با آن در تماس است (در صورت یخچال و کمپرسور هوا) کنترل کند. هنگام تهیه روغن کمپرسور حتما از مارک و درجه روغنی که سازنده کمپرسور مشخص کرده است استفاده کنید. روغن ها برای شرایط مختلف فشار، دما و بار خواص ویژه ای دارند به خصوص برای کاربردهای دمای پایین استفاده می شود برای تعویض روغن موتور یخچال ال جی حتما از روغن برودتی استفاده کنید و از روغن موتور، روغن موتور سیکلت یا روغن چرخ خیاطی برای این منظور استفاده نکنید. دلیل این امر این است که غلظت و ویسکوزیته روغن موتورربرودتی با سایر روغن ها متفاوت است. از روغن هایی که مخصوص موتورهای یخچال ساخته شده اند استفاده کنید و استفاده از آنها عمر کمپرسور یخچال شما را افزایش می دهد. اگر با مطالعه این مقاله موفق به تعویض روغن موتور یخچال نشدید با همکاران ما در مجموعه lg-refrigerator.ir تماس گرفته و یا در خواست خود را برای تعمیر یخچال ال جی خود در سایت ثبت کنید. همکاران ما بلافاصله جهت حضور در محل مورد نظر شما با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *