دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر کندانسور یخچال

آموزش تعمیر کندانسور یخچال ال جی

یکی از مهم ترین قسمت های یخچال که در تمامی مدل ها وجود دارد و عملکرد بسیار مهمی دارد کندانسور است. کندانسور یا رادیاتور یکی از قطعات مکانیکی یخچال است و در چرخه خنک کننده آن نقش دارد. در این قسمت مرحله اصلی تبدیل گاز به مایع انجام می شود و به همین دلیل خرابی آن می تواند مشکلات عمده ای را در چرخه تبرید یخچال ایجاد کند، و شما نیازمند تعمیر کندانسور یخچال شوید. در این صورت مصرف برق یخچال و احتمال فساد مواد غذایی افزایش می یابد، پس حتما باید به تعمیرکار جهت تعمیر کندانسور یخچال مراجعه کنید.
اگر در خنک کننده یخچال یا چرخه خنک کننده دستگاه خود مشکل دارید، ممکن است ناشی از کندانسور معیوب باشد. کندانسور یا رادیاتور یکی از قطعات مکانیکی یخچال است و وظیفه اصلی آن تبدیل گاز مبرد به مایع است. این فرآیند باعث کاهش دمای داخل یخچال و خنک شدن غذا می شود. خرابی رادیاتور یا خرابی این قطعه باعث می شود یخچال ضعیف خنک شود یا این چرخه به هم بخورد. اگر این مشکل به موقع حل نشود شاهد فساد مواد غذایی و گاهی افزایش مصرف برق خواهید بود.

آموزش تعمیر کندانسور یخچال ال جی
کندانسور یا رادیاتور یخچال

علائم خرابی رادیاتور یخچال

افت دمای مایع خنک کننده مشخصه اصلی خرابی کندانسور است. علائم خرابی خازن معمولاً به روش های مختلفی ظاهر می شود. گاهی اوقات با باز کردن درب یخچال می توانید به خوبی سردی آن را احساس کنید و فقط گاز پر می شود.
فساد مواد غذایی یکی از مواردی است که می توان آن را نشانه ای از خرابی کندانسور دانست. زمانی که عملیات خنک سازی کامل نشود، غذا سرمای لازم را دریافت نمی کند و در نتیجه به مرور زمان خراب می شود. در صورت مشاهده یکی از این موارد بهتر است از تعمیرکاران مجرب برای تعمیر کندانسور یخچال ال جی راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

آموزش تعمیر کندانسور یخچال ال جی

تمیز کردن رادیاتور در عملکرد کندانسور به قدری موثر است که می توان آن را به عنوان یکی از روش های تعمیر کندانسور یخچال معرفی کرد. این کار تمام کثیفی های اطراف لوله رادیاتور را تمیز می کند و شرایطی را برای تعیین آسان تراکم گاز ایجاد می کند. جاروبرقی برای این کار بهترین است، البته برای این کار از سشوار هم استفاده می شود، اما دقت کنید که حرارت خیلی قوی نباشد.
اما اگر خازن نشتی داشته باشد، یافتن محل نشتی و رفع آن کار ساده ای نیست و برای این کار باید از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

آموزش تعمیر رادیاتور یخچال ال جی

مشکلات رایج تعمیر کندانسور یخچال

از مهم ترین و رایج ترین مشکلات تعمیر کندانسور یخچال می توان به کثیفی و آلودگی این قطعه اشاره کرد. خب این قطعه خارج از دستگاه نصب می شود و در معرض آلودگی های مختلف قرار می گیرد. گرد و غبار، گریس، پرز و غیره آنها روی لوله ها می نشینند و به مرور زمان تبدیل به عایق اطراف لوله ها می شوند. این مشکل انتقال دمای فریون به محیط را دشوار می کند و با این کار از فرآیند تراکم جلوگیری می کند.
یکی دیگر از مشکلات شناخته شده در تعمیر رادیاتور خنک کننده، نشتی این قطعه است. گاهی اوقات قسمت هایی از کندانسور در اثر ضربه یا عوامل دیگر آسیب دیده و گاز به بیرون نشت می کند. در نتیجه شاهد مشکلات جدی در فرآیند خنک سازی یخچال خواهیم بود.

اهمیت تمیز کردن کندانسور یخچال

شاید تا به حال کندانسور یخچال را تمیز نکرده اید و این سوال پیش می آید که اصلا چرا باید کندانسور یخچال تمیز شود؟ در پاسخ باید گفت که اگر کندانسور یخچال گرد و غبار زیادی را جمع کند و کندانسور نتواند به راحتی گرما و گرما را با محیط اطراف خود انتقال دهد، باعث می شود;
فیلتر یخچال خراب شده است
سرد شدن در یخچال یک مشکل است
به سایر قسمت های داخلی یخچال آسیب می رساند
کمپرسور یا موتور یخچال طول عمر کمتری خواهد داشت
یخچال برای تامین سرمایش لازم بیشتر کار خواهد کرد.
گرم شدن بیش از حد موتور یخچال
قطع بهره برداری و مصرف گاز خنک کننده
خراب شدن مواد غذایی در یخچال

روش تعمیر کندانسور یخچال ال جی

نحوه تمیز کردن رادیاتور یخچال

اولین قدم تعیین نوع یخچال است. اگر در پشت یخچال خود شبکه ای از نوارهای مشکی مشاهده کردید، باید هر شش ماه یکبار از پارچه ای برای پاک کردن گرد و غبار از کندانسور یخچال خود استفاده کنید.
اگر کندانسور یخچال از نوع استوانه ای است، ابتدا دستگاه را از برق بکشید و مطمئن شوید که جریان برق قطع است.
سپس، میله نگهدارنده پشت دستگاه را بردارید تا پره های خنک کننده کندانسور دستگاه نمایان شود. از یک سری جاروبرقی برای حذف گرد و غبار استفاده کنید و مراقب باشید تیغه های دستگاه خم نشود. پس از پاک شدن کامل گرد و غبار، می توانید از یک پارچه تمیز برای پاک کردن قطعات کندانسور استفاده کنید. سپس میله نگهدارنده را در جای خود قرار داده و یخچال را به برق وصل کنید.
توجه داشته باشید که برخی از کولرها حساس هستند و از وارد کردن فشار بیش از حد به آنها در هنگام تمیز کردن خودداری کنید.

شستشوی کندانسور یخچال

آیا استفاده از مواد شوینده و ترکیبات الکلی برای تمیز کردن کندانسور توصیه می شود؟ یک برس و یک پارچه نرم و کمی آب برای تمیز کردن کندانسور یخچال کافی است. استفاده از حلال ها و ترکیبات قلیایی یا اسیدی توصیه نمی شود زیرا ممکن است به لوله های کویل یا قسمت های داخلی کندانسور یخچال آسیب برساند. و نیازمند تعمیر کندانسور یخچال ال جی شوید.

نکات مهمی که هنگام تمیز کردن کندانسور یخچال باید به آن توجه کنید

توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن، کندانسور به هیچ وجه نباید آسیب ببینند. مراقب باشید، اگر این قطعه آسیب ببیند، تمام مواد از لوله ها خارج خواهد شد، و ممکن است مجبور شوید هزینه زیادی برای تعمیر این قطعه بپردازید.
توجه داشته باشید که فاصله مناسبی بین دیوار و یخچال قرار دهید تا از آلودگی و جذب گرد و غبار توسط کندانسور و کویل ها جلوگیری نمایید.
بهتر است یخچال فریزر برای کارایی بهتر در فضای قرار بگیرد که دارای تهویه مناسب باشد.

نمایندگی تعمیر کندانسور یخچال ال جی

نتیجه گیری از تعمیر کندانسور یخچال ال جی

کندانسور یخچال قسمت مهم یخچال محسوب می‌شود که آسیب به آن موجب اسیب به قسمت های دیگر و از کار افتادن یخچال می‌شود. دقت داشته باشید که حتما برای تعمیر کندانسور یخچال ال جی خود از تعمیرکاران مجرب استفاده کنید. حتما در نگهداری یخچال ال جی خود دقت نمایید و از راهنمای تمیز کردن کندانسور یخچال که در این مقاله آمده استفاده کنید. در صورت مواجه با هر گونه مشکل در یخچال خود و نیاز به تعمیر یخچال ال جی با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *