دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر موتور یخچال ال جی

تعمیر موتور یخچال ال جی

 یخچال‌های ال جی یکی از با کیفیت‌ترین و پر طرفدارترین برندهای موجود در بازار هستند که مشتریان بسیاری دارند. یخچال‌های ال جی نیز مانند هر وسیله برقی دیگر ممکن است دچار مشکل شده و نیازمند تعمیر باشند. یکی از مشکلات رایج در یخچال‌ها، سوختن و از کارافتادن موتور یخچال است. لذا تعمیر موتور یخچال ال جی امری اجتناب ناپذیر بوده که نیازمند مهارت و تخصص ویژه‌ای است. ما در این مقاله سعی داریم شما را با دلایل سوختن و از کارافتادن موتور یخچال ال جی آشنا کرده و آموزش‌هایی از مراحل تعمیر و ابزار مورد نیاز برای تعمیر و تعویض موتور را ارائه نماییم. هر چند توصیه اکید ما این است که در صورت مشاهده علائم سوختگی و از کار افتادن کمپرسور یا موتور یخچال ال جی، حتما با تعمیر کاران کار آزموده و مجهز به منظور تعمیر یخچال ال جی تماس بگیرید. زیرا تعمیر موتور یخچال ال جی امری حساس بوده که نیازمند تجهیزات و توانمدی بالایی است.

مشکل در موتور یخچال می‌تواند موجب ایرادت بسیاری در یخچال شود، مانند برق داشتن بدنه یخچال. لذا عیب یابی مشکلات در موتور یخچال باید سریعا بررسی و برطرف شود.

بررسی عوامل سوختن موتور یخچال ال جی

عوامل متعددی وجود دارد که موجب سوختن و از کار افتادن کمپرسور یا همان موتور یخچال می‌شوند. ما در این قسمت به این دلایل اشاره نموده‌ایم :

  • سوختن فیوز یخچال
  • معیوب بودن موتور یخچال
  • اشکال فنی و مکانیکی در موتور یخچال
  • خراب شدن فن یخچال
  • بر قرار شدن اتصال کوتاه به بدنه.
  • به علت مناسب نبودن ولتاژ یا فرکانس ویا نادرست بودن فشار، موتور می‌تواند اورلود ‌کند.
  • خراب بودن مقاومت در یخچال LG
  • قطع شدن سیم پیچ‌ها در اثر گرمای موتور (بر اساس قوانین، همیشه یک محافظ موتور در تمام کمپرسورها باید نصب شود. اگراین سیم پیچها در اثر گرمای موتور قطع شوند معمولا زمانی طولانی نیاز است تا مجددا وصل شوند. حال اگر موتور بعد از این زمان باز هم کار نکرد، اندازه گیری مقاومت سیم پیچ نشان میدهد حفاظ ایراد دارد یا سیم پیچ معیوب است.

موارد ذکر شده از عوامل مهم در از کار افتادن و سوختن موتور یخچال به حساب می‌آیند.

تعمیر موتور یخچال ال جی

علائم سوختن کمپرسور یخچال LG

وقتی یخچال به درستی کار نمی‌کند اولین مسئله‌ای که ذهن مصرف کننده می‌رسد این است که موتور یخچال سوخته است، یا اینکه دچار ایرادهای اساسی شده. برای اطمینان از این مسئله بهتر است با علائم سوختن موتور یخچال آشنا شوید:

علائم سوختن موتور یخچال به شرح زیر است:

  • کار کردن یکسره کمپرسور و قطع نشدن آن یکی از علائم سوختن موتور است.
  • اگر موتور یخچال الجی شما استارت می‌زند اما دوباره و به سرعت قطع می‌شود، قطعا موتور یا رله اورلود یخچال سوخته است. ( توجه داشته باشید که در بعضی از مدل‎های یخچال خازن کنار کمپرسور هم باید بررسی گردد)
  • چنانچه کمپرسور یکسره کار کنه و یخچال سرما نداشته باشه، یعنی مدار گاز کیپ کرده و به دلیل داغ کردن، امکان سوختن موتور یخچال وجود دارد.
  • اگر مدت زیادی از عمر موتور یخچال شما گذشته باشد، احتمالا کمپرسور شاتون زده و به همین دلیل باعث ایجاد صدای زیاد می‌شود. (لذا وجود سرو صدای زیاد میتواند یکی از علائم سوختن کمپرسور باشد.)
  • اگر موتور یخچال ال جی شما استارت می‌زند اما فیوز محل مورد نظر شما می‌پرد حتما کمپرسور دستگاه شما سوخته است.
  • اگر کمپرسور یخچال روشن است ولی وقتیکه به موتور یخچال دست میزنید بسیار داغ است، به معنی سوختن موتور یخچال است.

تعمیر کمپرسور یخچال ال جی

آیا امکان تعمیر موتور یخچال ال جی وجود دارد یا خیر. باید توجه داشته باشید که به طور کلی تعمیر کمپرسور سوخته یخچال زمانی قابلا انجام است که قطعه‌ای از آن قابل تعمیر یا تعویض باشد. نکته مهم این است که کدام قطعه از موتور یخچال قابلیت تعمیر یا تعویض شدن را دارد؟

به منظور تعمیر موتور یخچال به موارد زیر توجه کنید:

  1. محفظه کمپرسور: این محفظه قابلیت تعویض شدن را دارد.
  2. شفت، پیستون، سیلندر، شیرها:اگر قطعات داخلی مانند پیستون، سیلندر یا سوپاپ ها آسیب دیده یا سوخته باشند، معمولاً تعمیر یا تعویض جداگانه آنها عملی نخواهد بود. در این حالت، به احتمال زیاد موتور نیاز به تعویض دارد.
  3. اتصالات الکتریکی:سیم‌ها، کانکتورها یا پایانه‌های شل یا کنده شده، می‌توانند باعث مشکلاتی در عملکرد موتور شوند. تعمیر یا تعویض این اتصالات می تواند به بازیابی جریان الکتریکی مناسب کمک کند.
  4. سیم کشی:در برخی موارد، اگر مشکل از سیم کشی متصل به موتور باشد، می توان آن را تعمیر یا تعویض کرد.
  5. رله استارت:یک قطعه الکتریکی است که در صورت خرابی موجب می‌شود که  موتور یخچال کار نکند. این قطعه قابلیت تعویض را دارد.
  6. خازن: این قطعه از بار زیاد در موتوریخچال جلوگیری می‌کند و در صورت خراب شدن میتوان آن را تعویض نمود.

 

  1. تعویض موتور یخچال ال جی

آموزش تعویض موتور یخچال ال جی

در این‌جا تمامی مراحل مورد نیاز برای تعویض موتور یخچال مطرح شده‌است. اما پیشنهاد ما این است که در صورت بروز مشکل . نیاز به تعمیر یخچال ال جی حتما با کارشناسان حرفه‌ای مشورت کرده و از آن‌ها کمک بگیرید. در ادامه به آموزش تعویض کمپرسور یخچال ال جی می‌پردازیم:

  • در ابتدا کمرسور جایگزین را تهیه کنید.
  • در ادامه لوله پروسس و شیر پروسس روی آن نصب شود و در انتهای لوله درپوش گذاشته شود.
  • مبرد تخلیه شود.
  • موتور یخچال که دچار مشکل شده برداشته شود. ( این کار به وسیله دستگاه لوله بر انجام می‌شود. به این صورت که لوله‌های متصل شده به کمپرسور در فاصله 25 میلیمتری از لوله های اصلی کمپرسور بریده می‌شوند. توجه داشته باشید که که حتما بر لوله‌های کمپرسور باید درپوش گذاشته شود.)
  • از طریق لوله ساکش و لوله ورودی کندانسور، نیتروژن خشک به داخل سیستم دمیده شود.
  • فیلتر کثیف یا همان درایر، از خروجی کندانسور جدا شود.
  • باید دقت نمود که در حین عمل جدا کردن که به وسیله شعله باید انجام می‌شود، باید نیتروژن خشک به داخل سیستم دمید شود تا از طریق درایر خارج گردد.
  • در ادامه محل اتصال باید تمیز شود به گونه‌ای که هیچ گونه مواد زائد به سیستم داخل نشود.
  • حال باید موتور و درایر جدید را نصب کنید.
  • وکیوم شدن سیستم
  • شارژ شدن گاز سیستم.

ابزار مورد نیاز برای تعویض کمپرسور یا موتور یخچال ال جی

از آن جایی که تعویص موتور یخچال امری حساس و پیچیده هست، نیازمند ابزارهای خاصی نیز هست. شما در صورت دارا بودن این ابزار و داشتن تجربه و تخصص کافی قادر خواهید بود خود اقدام به تعویض کمپرسور یخچال نمایید. در غیر این صورت از افراد متخضض کمک بگیرید. این ابزار عبارتند از:

  1. کپسول هوا
  2. لوله بر
  3. گاز فریوم
  4. گاز اشتعال
  5. سیم جوش
  6. فیلتر درایر
  7. دستگاه وکیوم
  8. گیج
  9. سرپیک
  10. تنه کار
  11. ترازو دیجیتالی
  12. ابزار آلات

نکات مهم در تعمیر کمپرسور یخچال ال جی

موتور سوخته موجب می‌شود مواد ناشی از تجزیه و اسید در سیستم در یک جا جمع شود. علاوه بر این، پس از یک بار سوختن کمپرسور یا موتور، این عیب تکرار شده و به دفعات و در زمان‌های کوتاه تری موتورمی‌سوزد . به علت زیاد بودن هزینه تعویض موتور یخچال بسیاری از مردم به دنبال تعمیر آن هستند. اما بهتر است مواردی را درباره تعمیر موتور یخچال بدانید:

  • تعمیر موتور یخچال امکان پذیر است.
  • هزینه تعمیر کمپرسور تقریبا نصف خرید آن میباشد.
  • در نظر داشته باشید هیچ ضمانتی برای کارکرد درست موتور بعد از تعمیر وجود ندارد.
  • کمپرسور یخچال به راحتی باز نمی‌شود و این امر تنها توسط دستگاه های مخصوص امکان پذیر است.

سرویس موتور یخچال ال جی

نتیجه گیری در تعمیر موتور یخچال ال جی

به طور کلی با توضیحاتی که درباره تعمیر موتور یخچال ال جی داده شد، بهتر است اقدام به خرید موتور نو به جای تعمیر آن نمایید تا علاوه بر اینکه موتور یخچال شما عمر بیشتری خواهد داشت باعث پرداخت هزینه کمتر در بلند مدت خواهید شد. اما در صورتی که امکات تعمیر وجود داشته باشد حتما از افراد کار بلد برای تعمیر موتور یخچال ال جی استفاده نمایید. مجموعه ما با تکنسین‌های مجرب به همراه ابزار تخصصی آماده ارائه سرویس و خدمات تعمیر یخچال ال جی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *