دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر برد یخچال ال جی

راهنمای تعمیر برد یخچال ال جی

انواع یخچال امروزی ال جی دارای برد الکترونیکی هستند. برای آنکه این وسیله عملکرد درستی داشته باشد، باید برد آن سالم و به خوبی کار کند. یکی از نکات مهم در تعمیر برد یخچال ال جی یا تعویض آن، سرویس به‌موقع یخچال ال جی و رعایت نکاتی برای بالا برد عمر مفید برد الکترونیکی یخچال است. تعمیر برد یخچال ال جی (lg) کاری حساس است که باید به‌طور کامل علائم خرابی برد یخچال ال جی را بشناسیم و بدانیم در چه صورت تعویض یا تعمیر نیاز است.

برد یخچال LG چیست

ابتدا بهتر است کمی با برد یخچال LG و وظیفه آن آشنا می‌شویم و سپس به سراغ بررسی مشکلات آن و مبحث تعمیر و یا تعویض برد یخچال ال جی می‌رویم.
برد یخچال به مغز یخچال LG معروف است LG زیرا وظایف بااهمیتی بر عهده دارد. این قطعه بسیار بااهمیت کنترل بخش‌های مهمی از یخچال همچون کندانسور و فن یخچال را بر عهده دارد. همان‌طور که در مقاله عیب یابی یخچال ال جی مطرح شد، خرابی برد یکی از مشکلات شایع در یخچال‌ها استف و می‌تواند موجب مشکلات بسیار دیگر مانند برق در بدنه یخچال شود.
در گذشته در تهیه سیستم داخلی یخچال‌ها از قطعاتی همچون ترموستات‌ها و سایر قطعات کوچک و بزرگ مکانیکی استفاده می‌شد، با گذشت زمان و ورود فناوری‌های جدید به حوزه لوازم‌خانگی و یخچال‌ها، شرکت‌های مختلف تولیدکننده یخچال‌های خانگی همچون ال جی، استفاده از این قطعات را متوقف کردند و شروع به جایگزینی بردها و مدارهای الکتریکی به‌جای آن‌ها کردند.
همان طور که گفته شد برد یخچال ال جی “مغز” دستگاه است که اجزای اصلی مانند موتور یخچال و فن یخچال را کنترل می کند، مادربرد را نیز می‌توان به عنوان برد اصلی در نظر گرفت، که وظیفه ی آن کنترل تمام اجزاست. به طور کلی، هر چیزی که بر روی یک یخچال تاثیر می گذارد، می تواند توسط مادربرد به وجود آید. یکی از علائم آسیب این است که چراغ‌ها، فن و سایر اجزای دیگر کار نمی‌کنند. معمولا بردهای جدید وظایفی در کنترل اجزای زیر را هم دارند:
• یخساز
• سنسوها
• فن یخچال
• المنت یخچال
• کمپرسور
• درها
بنابراین اگر برد یخچال دچار مشکل شود باید تعمیرات آن را به تعمیرکار متخصص و مجرب سپرده شود تا از مشکلات دیگر جلوگیری شود.

تعمیر برد یخچال ال جی
برد یخچال

علت خرابی برد یخچال ال جی

نقص و خرابی برد یخچال می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که ما در این جا به بررسی تمامی این عوامل می‌پردازیم.

برخورد مستقیم آب با برد یخچال ال جی

همیشه برخورد آب با هر قطعه و وسیله الکترونیکی باعث آسیب دیدن آن قطعه می‌شود. ابر همین اساس اگر قصد دارید آشپزخانه و یخچال را تمیز کنید، احتیاط کنید که هنگام تمیز کردن، آب با برد برخوردی نداشته باشد، زیرا این مسدله منجر به خراب شدن . ار کار افتادن برد خواهد شد.

نوسانات جریان برق در خرابی برد یخچال ال جی

یکی از اصلی‌ترین دلایل خرابی برد الکترونیکی در یخچال‌های ال جی، نوسانات برق است. نوسانات جریان برق به بخش‌های مختلف برد آسیب خواهد رساند و امکان دارد شما را مجبور به تعویض بردیخچال کند. استفاده از یک محافظ برق مناسب بهترین و مطمئن‌تذین روش در جلوگیری از تاثیر نوسانات برق است.

خرابی قطعات دیگر یا اتصالی در یخچال ال جی

گاهی اوقات برخی از قطعات در یخچال آسیب می‌بینند ولی متاسفانه شما توجه‌ای به این مسئله و قطعه آسیب‌دیده نمی‌کنید. همین امر باعث می‌شود که به قطعات اصلی دیگر مانند برد آسیب برسد. دز این حال شما مجبور به صرف هزینه و وقت بیشتر برای سرویس یخچال خود خواهید شد.

تاثیر پایان طول عمر قطعات در یخچال های ال جی

طول عمر برد یخچال در مدل‌های مختلف متفاوت است، اما معمولا بین 6 تا 8 سال است و با توجه به نوع نگهداری و محافظت شما، این مدت زمان بیشتر یا کمتر خواهد شد. گاهی باید نسبت به تعویض برد آسیب دیده خود اقدام کنید، زیرا طول عمر این قطعه به پایان رسیده است.

هزینه تعمیر برد یخچال ال جی

نحوه عیب یابی، تعویض و تعمیر برد یخچال ال جی

برای تشخیص عیب برد یخچال ال جی به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:
1. برق یخچال را قطع کنید.
2. یخچال را به گونه‌ای جا به جا کنید که به راحتی به قسمت برد کنترل یخچال دسترسی داشته باشید.
3. پوشش روی صفحه برد یخچال ال جی را بردارید.
4. محل قرار گرفتن برد یخچال LG بر اساس مدل متفاوت است. می تواند در پشت یخچال باشد، در داخل یخچال، در دیوار جانبی و یا سقف قرار گیرد.
5. با کمک یک پیچ گوشتی، محافظ برد را از روی آن بردارید.
6. سیم‌ها را جدا کنید.
7. یک راه حل کاربردی این است که قبل از جدا کردن سیم‌ها از آن‌ها عکس بگیرید تا بعدا بتوانید دوباره آن‌ها را به طور صحیح وصل کنید.( تمام سیم ها را از صفحه برد الکترونیکی جدا کنید.)
8. بسته به نوع اتصال دهنده، ممکن است مجبور باشید اتصال دهنده‌ها را با انبردست و یا پیچ گوشتی باز کنید.
9. بعد از باز کردن فقل‌های پلاستیکی برد الکترونیکی یخچال را از یخچال خارج کنید.
10. برد الکترونیکی یخچال را تمیز کنید و اگر احیانا قطعه ای خارجی و اضافی در آن وجود داشت،آن را خارج نمایید.
11. پایه های سوکت قطعات را تمیز کنید و از اتصال صحیح آنها اطمینان حاصل نمایید.
12. دقت کنید تمام قطعات به درستی به برد الکترونیکی متصل شده باشند و پایه های قطعات به مانند مقاومت لق نباشد.
13. از سالم بودن قطعات برد اطمینان حاصل کنید.
14. دقت کنید قطعات سوخته تغییر رنگ میدهند یا بدنه آنها دچار سوختگی میشود یا ذوب میشوند.
15. بعد از انجام کارهای لازم دوباره سیم را با کمک عکسی که قبلا تهیه کرده بودید به برد جدید و یا بردی که تعمیر کرده‌اید وصل کنید.

برد یخچال ال جی را چه زمانی تعمیر و چه زمانی تعویض کنیم

این موضوع از جمله وظایفی است که کاملا به تعمیرکاران آموزش‌دیده بستگی دارد و افراد معمولی و بی تجربه نمی‌توانند خودشان این موضوع را تشخیص دهند. از همین رو توصیه می‌شود اگر با علائم خرابی برد یخچال روبرو شدید، هر چه سریع‌تر با مجموعه‌ها و افراد معتبری که خدمات تخصص در زمینه تعمیر برد یخچال ال جی را انجام میدهند تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که برای عیب‌یابی یخچال ال جی شما مراجعه کنند تا پس از بررسی‌های لازم، تعمیر یا تعویض این قطعه انجام شود.

علت خرابی برد یخچال ال جی
برد یخچال ال جی

هزینه تعویض و هزینه تعمیر برد یخچال ال جی

هزینه حدودی تعمیر و تعویض برد یخچال ال جی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. این قیمت‌ها حدودی است و بسته به فاکتورهای مختلف مانند نوع برد تعویضی، میزان خرابی و … تغییر می‌نماید. تعمیرکاران ما پس از حضور در محل و عیب‌یابی و انجام کارهای کارشناسی قیمت قطعی را به شما اعلام خواهند نمود. در صورت رضایت شما از قیمت کار تعمیر را آغاز خواهند کرد.

نوع خدمات قیمت (تومان)
تعویض برد یخچال ال جی 2,000,000 تا 8,000,000
تعمیر برد یخچال ال جی 1,000,000 تا 5,000,000

نتیجه گیری از تعمیر برد یخچال ال جی

در این مقاله سعی کردیم تا با ذکر نکاتی در رابطه با برد یخچال‌های LG و تعمیر آن‌ها، سؤالات و ابهامات شما را در این زمینه برطرف نماییم. امیدواریم توانسته باشید از این مقاله بهره کافی را برده باشید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم با توجه به این‌که سیستم برد الکترونیکی یخچال LG، یک سیستم بسیار پیچیده می‌باشد، درصورتی‌که در این زمینه تخصص کافی ندارید، به‌هیچ‌وجه خودتان اقدام به تعمیر آن نکنید تا مشکلات جدید دیگر برای یخچال شما ایجاد نشود. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که برای انجام تعمیر برد یخچال ال جی، حتماً به تعمیرکاران متخصص و مجاز مراجعه کنید تا بتوانید خدمات با کیفیت و با هزینه معقول دریافت نمایید. قبل از هرگونه تصمیم برای تعمیر و یا تعویض موتور یخچال با مشاوران ما در زمینه تعمیر یخچال ال جی تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *