دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

افزایش طول عمر یخچال

ترفندهای افزایش طول عمر یخچال

یخچال احتمالا یکی از معدود لوازم خانگی است که ما همیشه از آن استفاده می کنیم. حتی گاهی اوقات بدون نیاز به چیزی در یخچال را باز می کنیم. البته در این شرایط اقتصادی، هیچکس دوست ندارد برای تعمیر یا تعویض دستگاه خود هزینه اضافی بپردازد، به خصوص زمانی که آن دستگاه یخچال باشد. به همین دلیل نگهداری و مراقبت از این وسیله گران قیمت و ضروری بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه افزایش طول عمر یخچال، این ابزار پرکاربرد با رعایت چند نکته امکان پذیر است. در این مقاله از سرس مقالات نمایندگی تعمیر یخچال ال جی، به راهکارهای افزایش طول عمر یخچال می‌پردازیم.

راه های افزایش طول عمر یخچال

راهکار افزایش طول عمر یخچال

برای افزایش طول عمر انواع یخچال‌ها مانند یخچال ال جی باید نکاتی را رعایت نمود ما در این جا این نکات را مطرح می‌کنیم.

نگهداری ظروف و غذای گرم در یخچال عمر آن را کوتاه می کند

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در مورد دمای غذا برای به حداکثر رساندن عمر یخچال به خاطر داشته باشید:
برای قرار دادن غذا در یخچال به دمای آن توجه کنید. اضافه کردن غذای داغ، آب جوش و … در یخچال باعث می شود که موتور انرژی بیشتری برای کاهش دمای این مواد مصرف کند. در نتیجه باعث یخ زدگی و آسیب به کمپرسور می شود. بنابراین برای افزایش عمر یخچال باید به دمای مواد غذایی توجه کنید. بنابراین برای افزایش طول عمر یخچال توصیه می شود مواد غذایی را در دمای معمولی در یخچال قرار دهید و از گذاشتن مواد غذایی سرد خودداری کنید.

گردش هوای بهینه در داخل دستگاه برای افزایش عمر یخچال

گردش هوا در داخل یخچال باعث افزایش طول عمر یخچال می شود:
گرمای مواد غذایی در یخچال توسط هوای سردی که در داخل آن به گردش در می آید جذب می شود. این هوای سرد باید همیشه در یخچال گردش کند. تهویه در یخچال نقش مهمی در افزایش طول عمر یخچال دارد. قرار دادن بیش از حد مواد در یخچال باعث می شود هوا به درستی گردش نکند.
بنابراین چیدمان ظروف و مواد غذایی در یخچال باید به گونه ای باشد که مانع جریان هوا نشود. رعایت این موضوع باعث افزایش طول عمر یخچال می شود.

چگونه طول عمر یخچال را زیاد کنیم

دمای مناسب یخچال را تنظیم کنید تا عمر یخچال افزایش یابد

تنظیم صحیح دمای یخچال نیز تأثیر مهمی در افزایش عمر آن دارد.
اگر دمای کیخچال کمتر از حد لازم باشد، دستگاه نمی تواند رطوبت ناشی از غذا را به درستی خشک کند. در نتیجه، اتاق مرطوب می شود و در کشوهای مختلف تجهیزات تراکم ایجاد می شود. کمپرسور همچنین برای حذف بخارات تولید شده باید سخت‌تر کار کند که به نوبه خود باعث کوتاه شدن طول عمر آن می‌شود.به همین دلیل بهتر است درجه حرارت را به درستی تنظیم کنید تا عمر یخچال افزایش یابد.
دمای ایده آل برای یخچال فریزر 4 درجه و دمای ایده آل برای فریزر 18- درجه است. البته در فصول گرم مانند تابستان این دما باید 1-2 درجه کاهش یابد.
بهترین راه برای به دست آوردن دمای صحیح یخچال، بررسی چشمی آن است. یخچال شما باید در دمایی تنظیم شود که بخار یا یخ در داخل محفظه یخچال و فریزر ایجاد نشود. تنظیم دمای یخچال یکی از نکات مهمی است که افراد برای افزایش طول عمر یخچال باید به آن توجه کنند.

برای افزایش طول عمر یخچال درب یخچال را به طور مکرر باز و بسته نکنید

برای افزایش طول عمر یخچال، درب یخچال را مرتباً باز و بسته نکنید.
یکی از رایج ترین عواملی که باعث کاهش طول عمر یخچال می شود باز و بسته شدن مداوم درب یخچال است که در بیشتر موارد باعث تغییر عملکرد یخچال و قسمت های مختلف آن می شود. باز و بسته شدن مداوم یخچال علاوه بر آسیب دیدن و خراب شدن سریع نوار اطراف درب، باعث گرم شدن فضای داخلی یخچال می شود. این کار باعث می شود دمای ترموستات یخچال برای نگهداری مواد غذایی نامناسب باشد و در نهایت باعث فاسد شدن مواد غذایی در یخچال می شود. بنابراین برای افزایش طول عمر یخچال، تمامی وسایل مورد نیاز را جمع آوری کرده و از باز و بسته شدن بیهوده درب یخچال خودداری کنید.

درب یخچال را برای مدت طولانی باز نگذارید

برای افزایش کیفیت یخچال، درب یخچال را برای مدت طولانی باز نگذارید
یکی دیگر از عواملی که باعث کوتاه شدن عمر یخچال می شود باز ماندن طولانی مدت درب یخچال است که باعث اختلال در عملکرد و در نتیجه آسیب به قطعات می شود. اگر درب یخچال به مدت طولانی باز باشد باعث ورود هوای اتاق با دمای معمولی به داخل یخچال و کاهش سرمای داخل یخچال می شود. قدرت برای خنک کردن فضای داخلی و مواد در از دست رفته. بنابراین بهتر است درب یخچال را فقط چند ثانیه باز کنید و وسایل لازم را سریعا خارج کنید تا عمر یخچال افزایش یابد.

نکات مهم در افزلیش طول عمر یخچال

نوارهای دور درب یخچال را بعد از مدتی تعویض کنید

نوار دور در را تعویض کنید تا عمر یخچال شما افزایش یابد
مشکل دیگری که عمر یخچال را کوتاه می کند، آسیب دیدن نوار دور درب یخچال و عدم تعویض آن است. همانطور که می دانید تمامی یخچال فریزرها دارای نوار دور در هستند که درب و بدنه یخچال را محکمتر می بندد و از ورود هوا به داخل یخچال و فریزر جلوگیری می کند. اگر نوار دور درب یخچال به درستی کار نکند و چسبندگی بالایی نداشته باشد، ممکن است بعد از مدتی یخچال را بشکند. زیرا نمی تواند از ورود هوای بیرون به داخل یخچال جلوگیری کند. به همین دلیل بهتر است درزگیر درب یخچال را در فواصل زمانی معین تعویض کنید تا عمر یخچال افزایش یابد.

برای افزایش طول عمر یخچال به تراز صحیح یخچال توجه کنید

برای افزایش طول عمر یخچال فریزر، در این قسمت تراز یخچال توضیح داده شده است.
تراز کردن یخچال از آن دسته عملیاتی است که با وجود ساده بودن آن در افزایش طول عمر یخچال بسیار موثر است. بالانس کردن رادیاتور باعث توزیع یکنواخت گاز در لوله های رادیاتور می شود. یخچال را به دیوار پشتی وصل نکنید

برای افزایش طول عمر یخچال، آن را از دیوار فاصله دهید

یکی از عواملی که باعث کوتاه شدن عمر یخچال می شود، چسباندن آن به دیوار پشت یخچال است. با اتصال یخچال به پشت دیوار، موتور یخچال جایی برای خنک شدن ندارد. در واقع همانطور که می دانید موتور و اجزای یخچال در حین کار گرم می شوند. بنابراین، اگر یخچال به دیوار چسبیده باشد، جایی برای جریان هوا وجود ندارد و گرمای پشت یخچال باعث سوختن و شکستن مبرد می شود.

افزایش طول عمر مفید یخچال

غذا را به درستی بسته بندی کنید و در یخچال نگهداری کنید

مواد غذایی را بپوشانید و به درستی در یخچال قرار دهید. یکی از عواملی که باعث اختلال در کارکرد یخچال و کاهش عمر یخچال فریزر می شود، باقی ماندن مواد غذایی بسته بندی نشده در یخچال است که منجر به کثیف شدن قفسه ها، عملکرد ضعیف یخچال و بوی بد یخچال می شود. عوامل دیگر بنابراین تمام غذاها، سبزیجات و غیره را مصرف کنید. بهتر است آنها را در ظروف مناسب گذاشته و بسته بندی کنید. همچنین تمام مواد غذایی که در یخچال قرار می‌گیرند باید در ظروف دربسته قرار گیرند تا بوی ناخوشایند در یخچال ایجاد نشود.

برای افزایش طول عمر یخچال یخچال را مرتبا تمیز کنید

برای افزایش ماندگاری یخچال خود به تمیزی آن توجه کنید. تمیز کردن یخچال فریزر یکی دیگر از عوامل افزایش طول عمر یخچال است. چسبیدن و آلودگی مواد غذایی در یخچال باعث آسیب به کف یخچال و کدر شدن آن می شود. پس تمام طبقات و قفسه‌های یخچال را با اسپری مخصوص تمیز کنید و پس از خشک شدن در یخچال قرار دهید. همچنین بهتر است کمپرسور و اجزای خارجی یخچال را تمیز کنید تا گرد و غبار باعث گرم شدن دستگاه و کاهش عمر یخچال نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *