دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

بسته نشدن درب یخچال ال جی

دلایل بسته نشدن درب یخچال ال جی

در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل بسته نشدن درب یخچال ال جی صحبت کنیم. چرا درب یخچال به درستی بسته نمی شود؟ سوالی است که همه ما هنگام استفاده از یخچال با آن مواجه هستیم. امروز به پاسخ مشکل بسته نشدن درب یخچال ال جی و عواقب آن می پردازیم. بسته نشدن درب یخچال، به یخچال آسیب می‌رساند. در صورت نیاز به تعمیر درب یخچال خود می‌توانید با تعمیرگاه مجاز ما تماس بگیرید و یا درخواست تعمیرات یخچال ال جی خود را در سایت ثبت کنید تا کارشناسان و کادر آموزش دیده ما با استفاده از قطعات کارخانه ای و گارانتی مشکل شما را در محل برطرف کنند.

بسته نشدن درب یخچال ال جی

در ابتدا به این مسئله می‌پردازیم که اگر درب یخچال باز بماند چه مشکلی پیش می آید. این مشکلات عبارتند از:
باعث فاسد شدن غذا می شود
کمپرسور خراب می شود
باعث برفک زدن یخچال ال جی می‌شود
اگر درب یخچال یخچال به درستی بسته نشود، هوای سرد و گرم بیرون وارد یخچال می شود و دما کاهش می یابد، همچنین غذای یخچال خراب می شود و گوشت در مدت طولانی خراب می شود.
بسته نشدن درب یخچال ممکن است به کمپرسور آسیب برساند. هنگامی که هوای گرم وارد سیستم شود، دمای داخل موتور افزایش می‌یابد. در نتیجه قدرت موتور نیز افزایش می‌یابد.
بسته نشدن درب یخچال ال جی موجب برفک یخچال نیز می‌شود. در این حال شما باید اقدام به تمیز کردن آن کنید.
مشکل دیگری که ممکن است رخ دهد، یخ زدگی یخچال فریزر در صورت باز ماندن درب یخچال فریزر است، زیرا هوای گرم وارد دستگاه و قالب می شود. همچنین خطر جدی برای دستگاه به همراه دارد.

چرا در یخچال الجی بسته نمی شود

5دلیل بسته نشدن در یخچال الجی

چرایی بسته نشدن درب یخچال سوالی است که در هنگام استفاده از این دستگاه از پیش می‌آید. علل این مشکل شامل موارد زیر است:
مشکل در لولای درب یخچال
آسیب به لاستیک اطراف درب یخچال
یخچال پر از مواد غذایی است و به درستی در یخچال چیده نشده است
یخچال تراز نیست
تغییر موقعیت درب یخچال (دفرمه شدن در یخچال)

درب فریزر یخچال به دلیل خرابی لولا بسته نمی شود

اگر واشر حالت پلاستیکی خود را از دست بدهد یا خراب شود، درب به درستی بسته نمی شود.
مراقب باشید و در صورت تغییر شکل واشر زیر لولای در، آن را تعویض کنید.
همچنین ممکن است لولای درب یخچال دارای نگهدارنده باشد و مشکل از همین جا باشد.
اگر خود لولا آسیب دیده است، روغن را به آن اضافه کنید.
در غیر این صورت، لولا را تعویض کنید.
دسترسی به اکثر لولاها با باز کردن درب یخچال و استفاده از پیچ گوشتی برای برداشتن پوشش آنها امکان پذیر است.
در صورت لزوم از یک پیچ گوشتی یا ابزار مشابه برای سفت کردن مناسب لولاهای درب استفاده کنید.
برای حل مشکل لولای درب کج در یخچال خود، لولا را به سمت بالا نکشید.
زیرا این امر باعث از بین رفتن روغن یخچال و باز شدن درزهای یخچال می شود.

خرابی لولا یخچال و بسته نشدن در یخچال ال جی
لولا یخچال

 تراز نبودن در و بسته نشدن درب یخچال ال جی

اگر یخچال تراز نباشد درب یخچال به درستی بسته نمی‌شود. اما این دلیل در همه یخچال ها یکسان نیست زیرا در برخی از یخچال‌ها آهنرباها بسیار قوی هستند و از باز شدن درب یخچال جلوگیری می‌کنند. اما برای استفاده طولانی مدت از یخچال و افزایش عمر مفید آن لازم است یخچال را تراز کنید، به شما توصیه می‌کنیم مقاله آموزش تراز کردن یخچال ال جی را مطالعه کنید.
برای این کار می‌توانید از دستگاه تراز کردن مخصوص استفاده کنید و از تراز بودن یخچال خود مطمئن شوید. همچنین یخچال دارای پایه‌هایی است که می توانید آنها را تنظیم کنید.

خرابی نوار لاستیکی اطراف یخچال

اگر به درب یخچال دقت کرده باشید، حتما متوجه لاستیک دور درب یخچال شده‌اید. این لاستیک‌ها معمولاً خاکستری رنگ هستند و از پلاستیک نرم و انعطاف پذیر ساخته می‌شوند. استفاده از این لاستیک بسیار ساده و در عین حال مهم است. این درب لاستیکی یخچال کاملاً به چهارچوب خود متصل شده و عدم تبادل هوا را بین آن تضمین می‌کند. بنابراین هوای سرد یخچال هدر نمی‌رود و هوای گرم اتاق وارد یخچال نمی‌شود. این لاستیک‌ها ممکن است دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی، پارگی، شکافتن و از دست دادن کارایی شوند. در این حالت یخچال تعادل دمایی خود را از دست می‌دهد و به مرور زمان عملکرد آن بدتر می‌شود.
برای بررسی لاستیک درب یخچال، در را باز کنید و تمام طول لاستیک را با دقت نگاه کنید. اگر به نظر می رسد چیزی به نفع خرابی آن نیست، یک ورق کاغذ بین درب یخچال بگذارید و در را ببندید. حالا سعی کنید این کاغذ را بردارید. اگر کاغذ به راحتی بیرون می آید، به این معنی است که لاستیک درب آسیب دیده است و نیاز به لاستیک نو دارید. اما اگر هنگام کشیدن کاغذ به سختی پاره شد یا به سختی جدا شد، لاستیک درب یخچال خوب است و مشکل جای دیگری است. بنابراین، باید دلایل دیگر بسته نشدن درب یخچال ال جی را بررسی کنید. اگر لاستیک شما آسیب دیده است، باید یک لاستیک جدید تهیه کنید. لازم به ذکر است که لاستیک پوسیده نیز یکی از عوامل چسبیدن درب یخچال است. به طوری که انعطاف پذیری خود را از دست داده و به سطح داخلی فریم یخچال می چسبد. بنابراین درب یخچال به درستی باز نمی شود. در مقاله آموزش تعویض نوا دور درب یخچال ال جی به با جزئیات کامل به نحوه تعویض آن پرداخته شده است.

خرابی لاستیک دور در یخچال و پر بودن یخچال و بسته نشدن در یخچال الجی

پر بودن یخچال از مواد غذایی و بسته نشدن درب یخچال ال جی

بدون شک برای همه پیش آمده که در یخچال یا فریزر چیزهای زیادی وجود دارد که درب آن‌ها به درستی بسته نمی‌شود.
درب را می توان با فشار و زور بسته کرد اما احتمال باز شدن مجدد آن بسیار زیاد است.
بهتر است محتویات داخل یخچال را طوری بچینید که درب آن به راحتی بسته شود و نیازی به نیروی زیاد نباشد.

پر بودن یخچال و بسته نشدن درب یخچال ال جی

دفرمه شدن درب یخچال

اگر درب یخچال دفرمه شده و از حالت طبیعی خود خارج شده است، یا به عبارتی تغییر شکل داده است، ممکن است یکی از دلایل بسته نشدن درب یخچال ال جی شما همین باشد. در این حالت بهترین کار تعویض درب یخچال است.

نتیجه گیری از بسته نشدن در یخچال ال جی

بسته نشدن درب یخچال ال جی یکی از مشکلات متداولی است که در مقاله عیب یابی یخچال ال جی نیز به آن اشاره شد.به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی بهتر است هر چه سریع تر این مشکل برطرف شود. چنانچه یخچال شما به‌خوبی تراز نشده باشد باعث بسته نشدن درب یخچال ال جی می‌شود. لاستیک دور درب یخچال که باعث بسته‌شدن درب می‌شود و خاصیت آهنربایی دارد چنانچه خراب شود یکی دیگر از دلایل بسته نشدن درب یخچال است. علاوه بر این مشکل در لولای در یخچال ال جی نیز می‌تواند دلیل دیگر باز ماندن در یخچال شود باشد. دقت داشته باشید که حتما اقدام به حل مشکل نملیید. ما در این مقاله به راهکارهای موثر در این زمینه پرداختیم. امیدواریم در روند تعمیر مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *