دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

اتومات نکردن یخچال ال جی

اتومات نکردن یخچال ال جی

یکی از مشکلات رایجی که در بسیاری از خانواده ها پیش می آید این است که یخچال همیشه کار می کند و اتوماتیک نیست. این مشکل علاوه بر آسیب رساندن به یخچال باعث افزایش مصرف برق می‌شود. به همین منظور این مطلب را برای بررسی علت اتومات نکردن یخچال ال جی در اختیار شما قرار می‌دهیم. با مطاله آن با دلایل اتومات نکردن یخچال ال جی آشنا خواهید شد و خود قادر خواهید بود که این مشکل را برطرف کنید.

فرآیند اتومات کردن یخچال

ترموستات یخچال وظیفه عملکرد خودکار را بر عهده دارد. ترموستات قسمتی است که دمای یخچال را کنترل و حفظ می کند. این قطعه عملکرد خودکار را انجام می دهد و به کمپرسور دستور می دهد تا عملیات تبرید عادی را قطع یا از سر بگیرد. وقتی به دلایلی یخچال نمی تواند به درستی این کار را انجام دهد و باز و بسته نمی شود و به اصطلاح دمای داخلی تغییر می کند، می گوییم یخچال اتوماتیک نیست.

دلایلی اصلی اتومات نکردن یخچال ال جی

در ادامه به بررسی عوامل اتومات نکردن یخچال ال جی می‌پردازیم:

اتومات نکردن یخچال ال جی به دلیل نشت گاز و نداشتن سرما

یکی از مهم دلایل اتومات نکردن یخچال نشت گاز است. اگر به یخچال های قدیمی نگاه کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که نیمی از یخچال یخ زده است که ناشی از نشت گاز است. در این حالت یخچال را از برق بکشید و اجازه دهید یخ آب شود. شما آن را انجام می دادید. پس از آن، یخچال دوباره به برق وصل می شود. در این صورت اگر یخچال سردتر از حد معمول است باید از یک متخصص کمک بگیرید زیرا می تواند عاملی برای خودکار نبودن و کارکرد بیش از حد یخچال باشد.
در صورتی که مدل یخچال نو خریداری کرده اید، و در انتهای یخچال صفحه سرد تعبیه شده است که در برخی مدل ها در قسمت داخلی بدنه قرار می گیرد. اگر دیدید این صفحه خیس است یا قسمتی از آن یخ زده است، یعنی گاز یخچال کم است. اگر این اتفاق بیفتد به تدریج از سردی یخچال شما کاسته می شود و یخچال به صورت خودکار روشن نمی شود. البته ناگفته نماند که این مورد در مدل های جدیدتر یخچال ها کمتر خواهد بود.

نشت گاز یخچال و اتومات نکردن یخچال ال جی

 

خرابی ترموستات و اتومات نکردن یخچال ال جی

 

نکته دیگری که در مورد علت اتوماتیک نبودن یخچال باید ذکر کنیم خرابی ترموستات است. اگر متوجه شدید دمای هوا تغییر نمی کند و سرمایش کافی نیست و کاهش نمی یابد به این معنی است که ترموستات مشکل دارد. غذاهایی مانند ماست و تخم مرغ اغلب در چنین شرایطی منجمد می شوند که همان است. این نشان می دهد که ترموستات ایراد دارد، و نیازمند تعمیر ترموستات یخچال ال جی خود هستسد.

ضعیف شدن موتور و یکسره شدن یخچال

دلیل اتومات نکردن یخچال ال جی به دلیل ضعیف بودن موتور است، یخچال سرمای نسبتا خوبی دارد اما موتور یخچال صدای زیادی می دهد و یخچال به صورت خودکار کار نمی کند. حتما اقدام به تعمیر موتور یخچال ال جی نمایید.

خرابی موتور یخچال و اتومات نکردن یخچال ال جی

 

کویل ها و لوله های کندانسور کثیف هستند

یکی دیگر از عواملی که باعث کارکرد مداوم یخچال و خودکار نبودن یخچال می شود کثیف بودن کویل و لوله های کندانسور یخچال است. کویل ها در پشت یخچال قرار دارند و بخش مهمی از چرخه خنک کننده یخچال را تشک

یل می دهند.
عملکرد کندانسور این است که گرمای مبرد یا گاز خنک را هنگام بازگشت به کمپرسور از طریق محفظه بیرونی آن آزاد می کند. وجود فضای کافی برای گردش هوا به مبردها اجازه می دهد تا لوله های کندانسور را خنک کنند. اگر لوله های کندانسور یخچال کثیف باشند، مبرد داخل لوله ها به خوبی خنک نمی شود و ممکن است یخچال با مبرد داغ به درستی کار نکند. در نتیجه یخچال به طور خودکار روشن نمی شود و به درستی کار نمی کند.

خطای موتور فن کندانسور و اتومات نکردن یخچال ال جی

فن کندانسور قسمتی است که هوا را روی کویل کندانسور می چرخاند و این چرخش باعث جریان هوای سرد شده و به کولر منتقل می شود. اگر فن خوب کار نکند، هوای سرد با انرژی کمتری وارد کولر می شود، کمپرسور برای جبران این کمبود سرما باید به طور مداوم کار کند و اتومات نکند. حتما اقدام به تعمیر کندانسور یخچال ال جی خود نمایید.

معیوب بودن تایمر یخچال و اتومات نکردن یخچال LG

گاهی اوقات به دلیل خرابی تایمر یخچال این امر به درستی انجام نمی شود و در اتوماسیون یخچال مشکلاتی به وجود می آید. در این حالت هیتر از برد فرمان نمی گیرد و یخ زدگی ها به موقع یخ زدایی نمی کنند و در مسیر گردش هوا مسدود می شود که ممکن است دلیل خودکار نبودن یخچال باشد.

 

چرا یخچال ال جی اتومات نمی کند

خرابی لاستیک اطراف درب یخچال و عدم اتومات یخچال

اگر یخچال به طور معمول کار نمی‌کند، ممکن است به دلیل خرابی لاستیک دور درب یخچال باشد. درب یخچال با درزگیر پلاستیکی بسته می‌شود و با بسته شدن درب این درزگیر به بدنه یخچال می‌چسبد و از خروج هوا جلوگیری می کند.
با گذشت زمان، چسب موجود در این مهر و موم ضعیف شده و ممکن است آسیب ببیند و ترک بخورد. اگر به دنبال حل مشکل کارکرد یخچال هستید می‌توانید درب یخچال را چک کنید و دلیل روشن نشدن خودکار یخچال را به راحتی پیدا کنید.

نقص برد اصلی و اتومات نکردن یخچال ال جی

در یخچال های جدید، سنسور دستگاه ممکن است دلیل روشن نشدن خودکار یخچال باشد. برد قسمت بسیار مهمی از یخچال است برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید آموزش تعمیر برد یخچال ال جی را مطالعه کنید و یا به تعمیر کار مجاز مراجعه نمایید.

از بین رفتن مبرد در اثر نصب و نگهداری اشتباه

اگر یخچال شلوغ است، اطراف یخچال را بررسی کنید و سپس به قسمت های دیگر بروید. یکی از رایج ترین و البته ساده ترین دلایل یخ زدن یخچال دمای بالای محیط است. در این حالت موتور باید بطور مداوم کار کند تا دستگاه خنک شود. حتما قبل از استفاده از یخچال راهنمای نصب یخچال ال جی را مطالعه کنید.
دلیل عدم استفاده از یخچال ممکن است به دلیل قرار گرفتن یخچال در معرض نور خورشید (به خصوص در فصول گرم سال) باشد. اگر عادت دارید که غذای گرم را در یخچال نگه دارید، یا اگر درب یخچال را همیشه باز و بسته نگه دارید، اگر یخچال صاف باشد، تعجب نکنید.

عدم خودکارسازی یخچال به دلیل قطعی برق طولانی مدت

اگر یخچال برای مدت طولانی استفاده نشود و سپس دوباره به برق وصل شود، ممکن است دلیلی بر اتومات نکردن یخچال باشد. چربی در این مورد در این شرایط موتور باید مدتی با شدت بیشتری کار کند تا دمای دستگاه به میزان مطلوب برسد. این موضوع در مورد یخچال‌های تازه خریداری شده نیز صدق می‌کند. اگر بعد از یک روز موتور یخچال همچنان یکسره کار می‌کند، باید علت را در جای دیگری جستجو کرد.

دلیل یکسره کار کردن یخچال ال جی

سخن پایانی در یکسره کار کردن یخچال ال جی

در این مقاله سعی کردیم تمام دلایل اتومات نکردن یخچال زا بررسی کنیم. علاوه بر این راهکارهای مفید را برای برطرف کردن یکسره کار کردن یخچال ال جی نیز ارائه دادیم. روشن خاموش شدن سریع یخچال یکی از نشانه‌های شروع مشکل و یکسره شدن یخچال است. در صورت برطرف نشدن مشکل می‌توانید با تکنسین‌های مجرب در مجموعه lg-refrigerator.ir تماس گرفته و یا در خواست خود را در سایت جهت تعمیرات یخچال ال جی ثبت کنید. همکاران ما در اسرع وقت در محل حاضر شده و خدمات لازم را ارئه خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *