دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

ریست کردن یخچال ال جی

آموزش ریست کردن یخچال ال جی

ریست کردن یخچال ال جی یکی از راهکارهای کاربردی برای رفع مشکلات این لوازم است. یخچال جدید دارای یک سری سنسور برای تشخیص خطا در یخچال است. در واقع زمانی که ایراد یا مشکلی در یخچال ال جی مورد نظر وجود داشته باشد، این مشکلات توسط این سنسورهای نمایشگر یخچال شناسایی می شود. گاهی حتی نمایشگر خود یخچال دچار مشکل می شود و یا اعداد و علائم روی آن به اشتباه نمایش داده می‌شود. در این صورت با ریست کردن یخچال ال جی می توان مشکل را حل کرد.
در صورت مشاهده کدهای خطای عجیب و غریب و غیر معمول بر روی صفحه و یا روشن شدن LED یخچال، این دستگاه ها باید ریست شوند. گاهی اوقات نصب یخچال ال جی ممکن است مشکل داشته باشد و نیاز به ریست یخچال وجود داشته باشد. حتما قبل از نصب یخچال راهنمای نصب یخچال ال جی را با دقت مطالعه کنید. در نهایت ریست کردن یخچال های ال جی زمانی که دمای تعیین شده برای یخچال با دمای واقعی دستگاه تفاوت دارد انجام می شود. با توجه به اهمیت و کارایی ریست کردن یخچال ال جی و زمانی که باید این کار انجام شود، در ادامه به بررسی نحوه اجرای این راه حل در یخچال ال جی می پردازیم.

فرآیند ریست کردن یخچال ال جی

چرا باید یخچال را ریست کنیم

نباید فراموش کرد که یخچال نیز مانند تمام وسایل الکترونیکی در معرض عیوب مختلفی قرار دارند. برخی از این خطاها پیچیده هستند. به طور کلی می توان گفت ریست کردن یخچال ال جی دقیقا مشابه ریست کردن گوشی موبایل است. همانطور که ریست کردن گوشی هر گونه باگ یا مشکل نرم افزاری را در گوشی شما برطرف می کند، ریست کردن یخچال نیز مشکلات مختلف نرم افزاری و سیستمی یخچال را برطرف می کند.

چگونه یخچال ال جی را ریست کنیم

هر یخچال قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. به همین دلیل نمی توان از روش مشابهی برای ریست کردن مدل های مختلف یخچال ال جی استفاده کرد. به عنوان مثال، ریست کردن یخچال ساید بای ساید ال جی تفاوت زیادی با ریست کردن سایر مدل‌های موجود در بازار دارد.
اگر یخچال شما دارای سیستم صرفه جویی در مصرف انرژی و کلید چراغ است شما می توانید راحت تر کار کنید. این دو دکمه می توانند به شما در ریست کردن یخچال ال جی مورد نظرتان کمک کنند. روش کلی به این صورت است که دکمه enengy saver و کلید lightning  را همزمان نگه می دارید.
اگر فرآیند ریست در سیستم یخچال شما تعبیه شده باشد، معمولاً پس از نگه داشتن همزمان این دو کلید، ریست یخچال را مشاهده خواهید کرد. حال ممکن است بپرسید این دو کلید تا کی باید کنار هم نگه داشته شوند؟ در حالت عادی زمان لازم برای تعمیر یخچال ال جی سه تا پنج ثانیه است.

فرآیند ریست کردن یخچال ال جی شامل چه مراحلی است

پس از فشار دادن و نگه داشتن دو دکمه مربوطه به مدت سه تا پنج ثانیه برای تنظیم مجدد فریزر ال جی، صفحه نمایش یا مانیتور یخچال به طور کامل خاموش می‌شود. لازم نیست نگران باشید؛ زیرا این یک فرآیند طبیعی پس از تنظیم مجدد یخچال است و نباید نگران آن باشید.
پس از خاموش شدن صفحه، می توانید کلید enengy saver و کلید lightning  را رها کنید. اگر فرآیند ریست کردن یخچال ال جی به درستی انجام شود، صفحه یخچال به آرامی دوباره ظاهر می شود. اگر دکمه های صرفه جویی در مصرف انرژی و فلاش کار نمی کنند، یخچال باید به صورت دستی ریست شود. تنظیم مجدد دستی فقط با کمک اراد حرفه‌ای انجام می شود. پس در چنین شرایطی یخچال را از برق بکشید و با نمایندگی تعمیر یخچال ال جی تماس بگیرید.

مراحل ریست کردن یخچال ال جی

چه زمانی باید یخچال را ریست کرد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، یخچال ها دارای سنسورهای داخلی هستند که تمامی ایرادات و عیوب صفحه یخچال را نشان می دهد تا بتوانید در اسرع وقت آنها را برطرف کنید. گاهی شما با مشاهده صفحه نمایش یخچال خود متوجه اختلال در کارکرد و نوع نمایش روی آن میشوید، با این نوع کارکرد صفحه نمایش یخچال خود متوجه میشویم که چه زمانی باید یخچال خود را ریست کنیم؟

  • معمولاً ممکن است کد (کد خطا) عجیبی را روی صفحه یخچال خود مشاهده کنید که هرگز وجود ندارد.
  • خرابی ال ای دی های دستگاه و چشمک زدن آنها.
  • ممکن است دمای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش با دمای مواد غذایی در یخچال تفاوت داشته باشد این نیز یکی از مواردی است که باید یخچال را ریست کنیم.

آیا ریست کردن یخچال ال جی ممکن است به یخچال آسیب برساند

این یکی از رایج ترین سوالات در مورد ریست کردن یخچال ال جی است. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. ریست کردن به دستگاه شما آسیبی نمی رساند. در واقع شرکت ال جی عملکرد ریست را در این یخچال تعبیه کرده است تا در صورت بروز هر گونه مشکل فنی مربوط به سیستم یخچال، یخچال در یک پروسه کوتاه راه اندازی مجدد شود.
تنظیم مجدد یک فرآیند بسیار ساده است. هنگامی که تنظیم مجدد کامل شد، تمام تنظیمات مربوطه (حتی آنهایی که تغییر دادید) به حالت اولیه خود باز خواهند گشت. در این صورت یخچال شما عاری از هرگونه مشکل فنی خاص بوده و به درستی شروع به کار می کند.

آیا ریست کردن یخچال به یخچال آسیب می رساند

کلام آخر در ریست کردن یخچال ال جی

ریست کردن یخچال ال جی یک فرآیند کاملا خودکار است که می تواند برای رفع برخی از مشکلات فنی ناشی از نقص در سیستم هوشمند یخچال شما استفاده شود. در میان یخچال های موجود در بازار، ریست کردن یخچال ال جی به طور کلی آسان تر و سریع تر است. بنابراین، اگر با یخچال خود مشکل دارید، بهتر است آن را ریست کنید.
توصیه می کنیم برای ریست کردن یخچال ال جی خود از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید. تکنسین‌های مجرب مجموعه lg-refrigerator.ir آماده ارائه انواع خدمات در زمینه تعمیرات یخچال ال جی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *