دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آب کردن برفک یخچال ال جی

روش های موثر آب کردن برفک یخچال ال جی

آب کردن برفک های درون یخچال کار آسانی است. با آب کردن برفک یخچال ال جی، بهره‌وری یخچال بالا می‌رود، و برای مواد غذایی نیز بیشتر جا باز می‌شود. برفک زدن یخچال یکی از مشکلات و دغدغه‌های کاربران است که در بسیاری از مواقع با این موضوع روبرو می‌شوند و به دنبال علت برفک زدن یخچال و راه‌هایی برای آب کردن برفک یخچال خود هستند. بسیاری از یخچال‌های امروزی دارای سیستم برفک زدایی هستند. اما اگر یخچال ال جی شما از مدل‌های قدیمی بوده و به دنبال نحوه آب کردن برفک یخچال ال جی خود هستید، در ادامه راهکارهایی مفید را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.
چرا باید برفک یخچال ال جی را پاک کرد
سوال اول اینجاست که چرا برفک در یخچال ایجاد می‌شود. در پاسخ این سوال باید گفت که برک زدن یخچال دلایل متعددی دارد که ما در مقاله چرا برفک در یخچال ایجاد می‌شود به طور مفصل آن را بررسی کرده‌ایم. اما به طور کل، هوا ملایم و خنکی که در داخل یخچال همواره در حال جریان است؛ باید به ‌صورت کاملاً یکنواخت در تمام قسمت‌های یخچال جریان داشته باشد. هنگامی که هوای بیرون در مدت زمان طولانی وارد یخچال شود، با هوای سرد یخچال برخورد خواهد کرد و باعث به وجود آمدن برفک می‌شود.
یخچال‌های استاتیک و قدیمی را باید به‌صورت دستی و به طور متوالی تمیز نمود اگرچه کار جذابی به نظر نمی‌آید ولی بسیار مهم و ضروری است. اولین دلیل برای آب کردن برفک یخچال این است که آب کردن برفک یخچال بهره‌وری آن را بالا خواهد برد، زیرا لایه‌ی ضخیم یخ کارایی دستگاه را در نگه داشتن مواد غذایی در درجه‌ای مشخص دچار مشکل می‌کند. از طرف دیگرباید توجه داشته باشید که تکه‌های بزرگ برفک یا یخ می‌توانند از نگهداری غذا در یک دما خاص و به صورت صحیح جلوگیری نمایند. همچنین یخ دایی دستی یخچال تواند باعث از بین رفتن بوهای نامطبوع درون یخچال نیز گردد.

روش های برطرف کردن برفک یخچال ال جی

آموزش آب کردن برفک یخچال ال جی

برفک یخچال یکی از مشکلات رایج در یخچال است که هر کاربر یخچال با آن روبرو می‌شود. تمیز کردن یخچال، یخ زادیی و برطرف کردن برفک در آن کار جذابی به شمار نمی آید اما کار بسیار مهمی است زیرا در طولانی شدن عمر یخچال و سالم ماندن مواد غذایی نقش بسزایی ایفا می کند. روش‌های زیادی وجود دارد تا از برفک فریزر و یخچال جلوگیری نمود و یا حتی به تمیز کردن آن پرداخته شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که امروزه در بسیاری از یخچال‌های جدید سیستم برفک زدایی یخچال وجود دارد که به آن برفک زدایی اتوماتیک گفته می‌شود.
در صورت مشاهده هرگونه یخ و برفک لازم است اقدامات لازم را برای آب کردن آنها انجام دهید:
• زمان مناسبی انتخاب کنید
توجه داشته باشید که برای تمیزکردن یخچال باید از قبل برنامه‌ریزی کنید. تمیزکردن یخچال در روزهای سرد بهتر است چون که شما زمان زیادی را برای سرد ماندن مواد غذایی دارید. اگر لازم است هنگام آب کردن برفک یخچال مواد غذایی را در جایی نگهداری کنید می‌توانید از جعبه مخصوص نگهداری یخ استفاده کنید.
• خاموش کردن یخچال
در ابتدا باید یخچال را خاموش کنید. در این مرحله برای آب کردن برفک یخچال ال جی می‌توان از شش روش استفاده نمود:
روش اول:

صبر کردن برای آب شدن برفک یخچال

یکی از راحت ترین روش‌ها برای آب کردن برفک یخچال ، این است که درب یخچال را باز بگذارید و مدتی صبر کنید تا تمام یخ‌ها خود به خود آب شوند. هر چند این روش کمی طولانی است و به مدت زمان زیادی نیاز دارد، اما کاملا امن بوده و به دستگاه شما آسیب نمی‌رساند.
روش دوم:

استفاده از سشوار برای آب کردن برفک یخچال ال جی

استفاد از سشوار روش دیگری است که می توانید برای آب کردن برفک یخچال ال جی استفاده کرد. دقت کنید که برای انجام این کار باید احتیاط کرده و سر سشوار را خیلی نزدیک به تکه‌های بزرگ یخ نگه ندارید. دقت داشته باشیدتوجه کنید که سشوار نباید بیش از اندازه به قفسه ها نزدیک گردد؛ زیرا ممکن است به آنها آسیب برساند. به کمک گرمای حاصل از سشوار، یخ ها به تدریج آب می شوند.

آب کردن برفک یخچال ال جی
استفاده از شسوار برای آب کردن برفک یخچال

دوش سوم:

قرار دادن ظرف آب جوش یا آب داغ برای آب کردن یخ یخچال

قرار دادن ظرف آب جوش یا آب داغ داخل قفسه یخچال. این روش، یک روش سنتی محسوب میشود. زیرا تنها به گرم شدن هوای داخل یخچال به شکل سریع تر و استاندارد تر کمک می کند. می‌توانید۳۰ دقیقه این کار را انجام دهید و در ادامه یخ‌ها را با کاردک از یخچال خارج کنید تا برفک یخچال فریزر از بین برود.
روش چهارم:

استفاده از فن آب کردن برفک یخچال ال جی

استفاده از فن روش دیگری است که می‌تواند به آب کردن یخ در یخچال کمک کند. برای انجام دادن این کار باید درب فریزر را باز گذاشته و فن را در مقابل قفسه‌ها قرار دهید تا یخ‌ها آب شوند. انتقال جریان هوا بین قفسه‌های فریزر موجب تسریع در روند آب شدن برفک خواهد شد.

چگونه برفک یخچال ال جی را آب کنیم
استفاده از فن برای آب کردن برفک یخچال

روش پنجم:

استفاده از پارچه داغ و آغشته به الکل

استفاده از پارچه داغ و آغشته به الکل. یک پارچه تمیز را در آب جوش بگذارید و روی آن الکل بریزید، سپس آن را روی یخ داخل یخچال بگذارید تا آب شود. بر قطعات کوچک لبه‌ها و مناطق نازک یخچال تمرکز کنید و یخ اطراف آن را به آرامی پاک کنید. در این جا بهتر است بجای اینکه قطعات بزرگ یخ را پاک کنید بهتر است لایه‌های نازک یخ را حذف و پاک کنید.

برفک زدایی یخچال ال جی
روش ششم:

استفاده از وسایل خشک و مرطوب

استفاده از وسایل خشک و مرطوب. در این راهکار می‌توانید بهتر است شما از قسمت بالای یخچال خود شروع کنید و در ادامه به سراغ سطوح دیگر بروید. برای از بین بردن خطر برق گرفتگی و کم کردن زمان کار، می‌توانید از یک خشک کن مخصوص فریزر استفاده نمایید. زمانی که قطعات یخ آب شدند، می توانید سراغ لایه‌های دیگر بروید تا همه چیز خشک گردد. زمانی که برفک‌ها شروع به آب شدن کردند، شما می‌توانید فریرزر را با یک قاشق از نوشابه‌های گازدار پاک نمایید. و بعد با کمک یک اسفنج مرطوب، درون فریزر را تمیز نمایید. در آخر قفسه‌ها را با یک حوله خشک کنید. پس از اتمام شستشو و گذشت مدت زمان نیم ساعت می‌توانید مواد غذایی را مجددا به درون دستگاه منتقل کنید.

• استفاده از حوله
آب کردن برفک یخچال باعث می‌گردد که کف آشپزخانه مقداری خیس شود. شما می‌توانید چند حوله اطراف یخچال پهن کنید تا بتوانند همه آب‌ها را به خود جذب کند، و از خیس شدن بیش از حد آشپزخانه جلوگیری کنید.
توجه: اگر در حال تمیز کردن برفک‌های عقب محفظه هستید، باید مواظب باشید که تصادفاً به دیواره‌ها ضربه و آسیب وارد نکنید. واردکردن ضربه احتمال دارد که دچار نشتی یا آب دادن یخچال شود. همچنین از وسایل و ابزارهای تیز هم نباید استفاده کنید برای این کار باید از یک کاردک پلاستیکی استفاده کرد.

یخ زدایی یخچال ال جی

هر چند وقت یکبار باید برفک یخچال را ذوب کرد

بهترین زمان، زمانی است که که یخ و برفک باعث شود که کارکرد عادی یخچال به‌خوبی انجام نشود. اینکه هرچند وقت یکبار لازم و ضروری است که برفک یخچال را تمیز کرد بستگی به‌اندازه جمع‌شدن برفک و نوع یخچالی که استفاده می‌شود نیز دارد.

نتیجه گیری از آب کردن برفک یخچال ال جی

در این مطلب به طور کامل به بررسی رو‌ش های آب کرن برفک یخچال ال جی پرداختیم. در صورتی که یخچال شما از نوع قدیمی بوده و سیستم برفک زدایی ندارد، شما به کمک این مقاله قادر خواهید بود به راحتی بر‌ک های یخچال خود را از بین ببرید. به طور کلی آب کردن برفک یخچال ال جی رونددی آسان و ساده است. اما در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه و یا مشاده هر ایرادی می‌توانید با همکاران ما تماس گرفته و یا در خواست تعمیرات یخچال ال جی خود را در سایت ثبت کنید، تا تکنسین‌‎های ما در اسرع وقت در محل حاضر شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *